|
|
|
|---|---|
|
Om jag ska stänga av ljuset måste jag ta bort +-kabeln på batteriet. Bilen har stått ett tag, typ 6 månader. Så fort jag sätter på pluskabeln börjar halvljuset lysa. Spelar ingen roll vad & hur jag gör men det stängs bara om jag tar bort +-kablen igen. Någon som har något som helst att rekommendera så är jag vansinnigt tacksam. /Ken | |
|
Svårt att veta men jag har haft ett likadant fel på en Audi för längesen. Den hade dragkrok och det var släpvagnskontakten som ärgat igen totalt. Mvh Martin |
|
|
Vill minnas att LKM-modulen kan gå sönder och då är ljuset på hela tiden. Hittade: Länk |
|
|
I ljusmodulen (LKM) sitter ett antal effektsteg (MOSFET), en för varje lampa. Om det blir kortslutning i dessa så tänds lampan permanent som i fallet ovan, oftast en hel eller halvljuslampa. Sök bland trådarna, det finns en del att läsa om detta med en lysande helljuslampa t.ex Hos BMW gäller bara byte av hela ljusmodulen, men kretsarna går att byta på en elektronikverkstad. Jag har kretsar för den som vill byta själv. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.