AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
602

Korrekt montering av M5 emblem bak

Hejsan, har någon mätt upp var emblemet bak skall sitta på M5 (E34), har köpt en beteckning som skall dit när bilen fått luckan omlackerad, vill inte sätta dit hursomhelst som en del gör, det ser inte bra ut, nån vänlig själ som har originalmonterat som kan mäta?
Tack på förhand.

//Sniffer
M5 3.6
Ke
59
Kempa
M5 -91
Vart köpte du emblemet?
Å vad fick du ge för det?
Det var på BMW (i Karlstad), och det kostade drygt 200:- för "M" och 82:- för "5".

//Sniffer

Jag vill oxå veta, har haft mitt emblem liggandes i ett år nu,eftersom att jag inte vet riktigt var det ska sitta...Jag har mätt på en 3,6 förut,men jag satt aldrig dit det eftersom att jag såg en annan M5 där det satt annorlunda och visste inte vad som var rätt...
Så jag skulle uppskatta om det finns nå´n vänlig själ med ett original emblem som kan mäta.
OOps! vad lika mitt inlägg blev med sniffers på slutet=)
Ja jag kan ju mäta upp det imorgon om jag hinner. Påminn mig:)
Har du hunnit att mäta än Bayerische?...skulle va kanon i så fall.
Lite svårt att skissa i en teckenruta. Det ska vara 2,8cm från emblemets nedre kant till bakluckans nedre kant. 5,5cm från emblemets högra nedre hörn till bakluckans sluttande höra sida. Detta är lättast pm du först mäter höjden (2,8cm och dedan sjusterar vågrate läget från emblemets högra nedre hörn till bakluckans högra kant. Som sagt är den ju lite utåt sluttande, men eftersom du vet höjden är det lätt som en plätt:)

///M5<->5,5cm
^
|
2,8cm

100 stavfel i mitt föregående inlägg...
Tackar så mycket kanon av dig att du mätte! nu ska det klistras=)
Tack ska du ha! En sak till jag funderade på, avståndet mellan M:et och 5:an?

//Sniffer
ca 0,6-0,7cm
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.