AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.694

Nu skall vi se vad som händer...E32:or

KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Ja, nu är fältet öppet, efter en god vidareplacering av vad jag med flera, lätt kan kalla en av de finare E36:or som rullar på våra Svenska vägar.

Man skall köpa 7:a av optimal kvalitet, som man INTE skall sälja!

(...blir väl första gången...) Nåväl, jag har med åren (och 24st. E32:or senare) insett att det inte finns något annat med den digniteten, att köra, som man VERKLIGEN kan lita på i alla väder. Tyvärr gäller inte det riktigt för E34:an, men nästan..

Jag börjar inköpsturnén i morgon...o den skall vara klar till och med Måndag, för sedan är det semester på allvar... ;-)

Mit Freundliche Grüsse,
A.H.

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel.
CK
269
CKamondi
740iA -95
Härligt Anders, ska bli kul och se vad du hittar den här gången! All lycka till dig :-).
Visa användare
625
Jocke W
M5-89 E34
750iA-96 E38
750iA-05 E65
X5 3.0-06 E53
318i-92 Cab E30
Z3 Roadster 1.8-96
Spännande !! Väntar med spänning :-)

"en gentleman reser aldrig med mindre än tolv cylindrar framför sig.."

Mvh Jocke W
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Jaa...man tackar!!... Jag har faktiskt hittat nåt...eller två, kan man säga...

Det skall resas långväga, och kortväga, och jag hoppas så klart på det bästa :-)

(det här är inte lätt...skall jag säga, och tidsplanen sprack, men, men...)

Jag återkommer om huruvida det gått bra, eller blivit fiasko :-(

(om det blir fiasko, vet jag inte riktigt vad jag gör...Jag kanske köper en 520i, brrr...

Mvh
/A

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel.
GrProPro-medlem
312
Granathen
BMW i3
BMW 316i 1989
BMW 535i/5 1988

https://www.garaget.org/Granathen
Allright Kraftwerk, du ger dig ut på jakt igen! galet spännande att se vad du hittar för kul denna gång! Själv fick jag inte tag i någon E32:a men en riktigt fin rostfri E34:a 535i, också trevligt;)
Visa användare
93
LaszloTyresö
735i -89 E32
Vinnaren Knutstorp
Bästa 7-serie bil 2010
Hej Anders! Undrar vad som hände med din fina återköpta 735-a? Var du inte nöjd eller bara en dålig vana att du vill sälja? Vad har du i tankarna nu? Tittade lite på Mobile.de bland "samlarbilar" och konstaterade att en riktigt fin E32 735-a betingar ett pris på ca. 10 000-15 000 Euro. Kommer du ihåg inslaget " Fantasipriser på E32" på Forumet från 2006? Det visar sig nu att vi har kommit ikapp med priserna! Lycka till med inköpet, hoppas vi snart får se din nya drömbil i Galleriet! Mvh.L

Älskar när allting funkar klockrent; underförstått BMW
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
DET SPRACK.....Semestern kräver resa i Tysk vagn av dignitet...(nu dödar Ni mig säkert, men...)

...JAG HAR KÖPT EN 520I TOURING EXECUTIVE 1996 (med dragkrok), SVENSKSÅLD!!! Arktissilber med Anthrazit Flockvelour, o jag har monterat i elstolar från en E32:a med värme, elsvank o armstöd. Jag hade ett par kvar med samma klädselspec. som bilen :-)

Jag dööör... (520:n är iofs i ett skick sällan skådat, o med full servicebok o nya BBS-krysseker med 225:or...o bilder finns o skall läggas upp), men vad skall man göra...JO, åka till Tyskland i denna vagn...där kanske....

(om jag ikläder mig en hatt, gabardinbyxor samt en strykfri skjorta i beige färg, så matchar jag bilens prestanda... ;-)

/Semesterhälsningar från Anders

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.