|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
Roffa1 |
Chris: Vi väntar alla med spänning på vad du har att komma med ? var inte blyg nu utan ta den långa versionen med alla detaljer. |
|
Är ni bekanta med begreppet sandlådenivå? Med BMWCS rabatt på 10% borträknad är inte Schmiedmann alltid billigast per default på BMW originagrejer. Men de har ju låga priser på no-name. Vet inte om prisgarantin gäller när man har rabatt på BMWs ordinarie pris? |
|
|
Har Schmiedman nån butik eller är man hänvisad till nätet? Dom har ju många supportrar så jag funderar på att prova att handla av dom. |
|
|
@Clubsport Ja, i Kungsbacka utanför Göteborg. |
|
Roffa1 |
Chris87: Kom du av dig...hahaha! |
|
Schmiedmann lämnar 10% rabatt vid uppvisande av BMW CS medlemskort... Jag har alltid fått förstklassigt bemötande och snabb hjälp både via telefon och direkt över disk, de har både original och piratdelar - det är bara att välja o vraka! /Magnus, BMW CS # 07317 Mina bilar: Länk |
|
|
Aah. Trevligt. Den enda negativa med Schmiedmann är att man inte har en aning om varifrån icke-originaldelarna kommer, precis som hos Biltema mfl. Eller rättare, man får nog reda på det om man frågar för de verkar ha bra service! |
|
|
Schmiedmann är bra och dom har bra priser och bra service, inte tal om annat. Det som ibland förstör ekvationen är priset på frakten. Men det är ju inte Schmiedmanns fel i sig. Om man bor nära deras affär är dom billigare än BMW på mycket och om man dessutom får klubbrabatt blir det ändå bättre. De få gånger jag handlat av dom (via hemsidan) har det dessvärre inte funkat med rabatten trots att jag tydligt på pekat detta för dom i beställningen. Allt beror ju på var man bor. Själv har jag busbra kontakt med en av killarna på BMW Solna så jag handlar nästan allt av honom. :-) Niklas Fransosen |
|
| Roffa1: Eftersom du så gärna vill ha ett bevis ska du få ett. Jag var och köpte ett lackstift hos Bilia Group Göteborg, art.nr. 51-91-0-395-246, för 181 kr. Schmiedmann ska ha 234,19 kr för samma vara ( Länk ). | |
Roffa1 |
Hahaha...vilket starkt bevis! Hade du bara meddelat Viktor prisskillnaden så hade han fixat rabatten åt dig på nolltid. Det är ju detta som kallas "lägsta pris garanti" själv har jag aldrig behövt åberopa lägsta pris garantin då Schmiedmann alltid ligger en bit under i pris mot vad min lokala BMW åf vill ha. |
|
Roffa1: Varför ska jag åka 4 mil ToR för att köpa något till samma pris när jag lika gärna kan köpa det på närmsta ställe och slippa krångel med att bevisa att det andra stället faktiskt är billigare? Du får ju räkna in allt annat, som resekostnader alt. frakt. Men visst, skulle Schmiedmann vara avsevärt billigare vid en prisjämförelse är det klart jag åker dit och köper det jag behöver. |
|
|
Har bra erfarenheter av Pelican Parts. Länk Väljer man Express-frakt så går det undan också! |
|
| ...Tillkommer dock mervärdesskatt på 25%, frakt inom Sverige på typ 100 kr och något mindre belopp i tullavgift. | |
|
Men är ni nöjd med Schmiedmann, första gången ja beställer där i från. Djupt besveken man kommer aldrig fram på telefon man får ju sitta hur länge som helst å vänta. Å människan som svara visste ju inget... Å inge svar på mail heller.Grymt besviken... |
|
|
Schmiedmann har enligt mig den bästa mail-supporten. många har svarat (dåliga svar) långt efter jag fått grejerna från Schmiedmann... BMW ownz |
|
| Bildelsbasen har ju en hel del billiga delar. Går faktiskt att hitta en del ny delar med. Bilar som bara rullat ett par tusen mil där allt säljs till kraftigt reducerat pris. | |
|
Har inte haft problem med Schmiedmann, snabb lev. och OK service. /J Surf Or Die!!! |
|
|
Ja fick då inte de i alla fall denna gång, ska pröva beställa lite mer grejer å se va som händer. Jag hoppas ju ja kan bli lika nöjd som er andra... |
|
|
Måste flika in med mitt tycke om schmiedmann... dom kanske inte e billigast på allt specielt om man räknar med frakten.... men fan vilken bra servicekänsla dom har inga problem med returer / garantier på trasiga delar, och e nått restat så är det inga problem med "gratis" delleverandelleverans... kundsuppert e nått dom grabbarna e bra på, man kan nästan tro att dom lärt sig av grabbarna på bmw segeltorp ;) /magnus |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Köpte PDC sensor i malmö (BMW) för 698:- Kostar 714 hos Sch. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.