|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Det vete tusan om man klarar sig med bara 3/8" även på moderna bilar? Om man skall lossa lite grövre delar i t ex hjulupphängningen, behöver man nog 1/2" ibland. När jag skulle byta främre bärarmsbussningen i bakvagnen på E46:an fick jag ta i rätt bra med förlängningsrör på spärrskaftet (bahco-proffskvalitet) för att lossa de tre skruvarna som är till "huset" som håller fast bussningen i karossen - känns spontant som att det skulle varit risk för att förstöra 3/8"-verktyg i det fallet. Jag har passat på och kikat lite på de nyare bahco-satserna och spontant känns det som att de inte ligger i samma klass som deras proffs-prylar. Snarare ser satserna lite "klumpiga ut", men jag har inte skruvat med dem. Frågan är vart de är tillverkade? Min Kamasa-sats är mig trogen och fungerar perfekt - har kompletterat upp verktygen vartefter och nu har jag nog tre uppsättningar (en till vadera verktygslåda och en för "väggen i garaget") med lednycklar och fasta nycklar i de vanligaste storlekarna i en blandning av kamasa, bahco, sandvik, tengtool, hazet och något märke till - nästan alla inköpta på loppmarknader, torghandel etc. för kanske någon eller några få tior per styck. Klart är i alla fall att jag tycker att bra verktyg gör jobbet mycket trevligare och oftast även smidigare/bättre! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
...glömde: Bahco har renoveringssatser för en förhållandevis blygsam summa till sina spärrskaft av proffskvalitet - så när de är "utslitna" (tar lång tid även om de används dagligen i en verkstad) renoverar man dem i stället för att slänga dem! ;o) Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.