|
|
|
|---|---|
|
Hej. jag har hittat en bil på blocket som jag är sugen på. Jag undrar vad ni experter här tror om denna. Kan det vara något eller bör man undvika importerade bilar? Priset är väll ganska bra va? Jag har aldrig köpt nån importerad bil förut, jag vet att man kan bli lurad på en krockad bil eller en med fel miltal men jag vet inte hur man kollar upp allt detta på ett bra sätt. ? Är det nått mer utöver detta man bör se upp för? Några vanliga fel på just den bilmodellen? Länk till bilen: Länk | |
| Angående import skulle jag inte tveka så länge all dokumentation stämmer. Men jag skulle kollat försäkringen och jämfört den med en svensksåld. Har den gått de utlovade 3800milen är risken för fel få. Du kan alltid skaffa en blocketförsäkring om du vill känna dig trygg + att du får en gratismånad hos IF. | |
|
Håller med föregående talare. De importerade brukar också i regel vara bättre utrustade. Dra ut ett carfax på bilen, kolla besiktningspapper här i Sverige, kolla servicebok osv. Om du har möjlighet så ta med dig nån som är kunnig som kan provköra och "känna" på bilen. Z4 M Coupé är ju riktigt grymma bilar f.ö :) |
|
| Kolla inte bara i serviceboken utan ring/maila/faxa verkstäderna som har servat bilen och verifiera att bilen verkligen har varit där, även i utlandet. Enklare sätt att kolla miltal finns inte! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.