|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Om jag minns rätt står siffran i kortändan av adaptern - den sida som man sticker in i den kodade bulten. Mig veterligen behövs inga "ägarbevis" eller liknande för att få beställa ny adapter...kod-nummret på adaptern står ju bara på den, inte själva bulten. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Då kan de ju bli problem eftersom de är den delen som sitter fast i själva bulten. Är ju bara själva 6-kanten som är intakt så att säga. Hur ska man göra då? |
|
|
Citat Johan B: "Har för mig att det står en siffra instansad i adaptern, som anger vilken typ det är. Dock står inte artikelnummret, men det kan du få fram här... [LÄNK] Det finns minst tre olika utföranden på låsskruv med adapterhylsa, så kolla vilken du har. Den jag länkade till är den första modellen med en liten täckbricka i plast. Nästa version har ingen täckbricka, men en tapp i mitten av låsskruven. Den sista modellen, har jag inte sett i verkligheten men verkar likna (kanske är) Kleeblatt-låsskruvar, med ett figurformat spår som adapter skall passa i." Sånna du kallar Kleeblatt (klöverblad) låsbultar har jag på min ena bil :).. Inga höjdare med är man försiktig funkar dom bra. Mönstret är inte så djupt så det gäller att hålla adaptern helt rakt när man ska ha av eller på en låsbult. --------------------------------------------- Haas --->>> Ta med den skallen du har till din BMW handlare och visa dom så kommer dom enkelt o snabbt att ta fram en ny till dig.. och har du bilen med dig dit så kan dom enkelt testa vilken som passar. |
|
| Jag råkade ut för samma på vår förra compact. Efter att ha dragit av tre adaptrar borrade jag bort bulten. Det är lätt under förutsättning att du inte har varianten med centrumtapp, för då blir det svårt att centrera borren. | |
|
Jo får ta med skallen och bilen till dom så får vi se vad dom säger för av endast skallen är de omöjligt att se vilken som är rätt. Jag har den utan centrumtapp. Funderar starkt på att sätta på en icke original låssats sen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.