|
|
|
|---|---|
|
Lägger in en simpel fråga eftersom dom flesta bara verkar vilja svara på chip från Bluefin och Vtech! Har tittat runt på chip till min 525D -06 och kommit fram till att du får mest nm och hk ur BSR vad jag kan se, samt att dom verkar seriösa. Vad tycker ni om BSR, bra/dåligt? | |
Verdi |
Jag hade BSR på min Audi och de gör väl ett helt ok jobb. |
|
Jag har precis trimmat min 320d med en PPC3 från BSR. Beställde i tisdags och BSR levererade i onsdags. Första filen som låg i programeringsenheten var inte kompatibel med min bil utan jag uppmanades att ladda ner originalfilen från bilen och skicka till BSR. Dagen efter kunde jag ladda ner en ny trimfil och installera i bilen. Funkade klockrent, helt enligt instruktionen. Efter att ha kört ett tjugotal mil kan jag bara konstatera att jag är mycket nöjd. Bilen drar jämnt och fint och det känns att det finns betydligt mer vrid i omkörningarna. Jag behöver inte alls växla ner lika ofta som innan. Samtidigt är den betydligt varvvilligare nu, tidigare tog det slut vid 3500, nu fortsätter den glatt till rött. Lite mer bensinkaraktär, typ. Bränsleförbrukningen kan jag inte uttala mig om än. Nyttjar man de nya hästarna hela tiden så lär det väl gå åt diesel antar jag... Det var en liten kort sammanfattning av mina första intryck. /Ronny |
|
| Ok. Låter bra. Skriv gärna mer om förbrukning och om du får något fel. | |
|
Var hos BSR med min 325d 07 för en månad sedan ungefär. Det var bra vrid i den före trimningen men nu är det ändå som att köra en helt annan bil. Det är riktigt tryck i ryggen både vid acc och omkörningar samtidigt som motorn går mjukt och fint vid jämn fart. Det känns också som om den går lite tystare, men det är som sagt bara en känsla och inget jag kan verifiera. Jag valde BSR för att jag bor i Växjö och lät företaget göra trimningen åt mig. Jag är mycket nöjd med hur bilen går. Vad gäller förbrukning är det ännu svårt att uttala sig. Men den tar ju inte mer i alla fall. |
|
|
Var till Gävle igår till svensk motoroptimering med min 530d touring -04 har tidigare haft en KCR box monterad tyckte att den känndes helt ok. Trodde aldrig att bilen skulle kunna bli så bra som den blev, som en ny bil. Känns nästan som man inte vågar testa draget fullt ut för man är rädd att något skall hända. Mer än nöjd! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.