|
|
|
|---|---|
|
Hej Är på väg att köpa mig en 335 -07. Valet i försäkring står mellan Trygg hansa och Solid AB. Båda har ungefär samma premie. Men det man tänker på är ju maskinskade delen. Om nu det kommer börja rassla från turbos och wastegate... och man ska byta ut allt... Då har Trygg hansa en självrisk på 25% av beloppet. Solid har självrisk på 2000kr + 3000kr om bilen är mer än 5 år och gått mer än 8000 mil. Vad skulle ni kunniga på detta forum välja i mitt fall? Bilen har idag gått ca 6000 mil.... | |
| Tråkig självrisk för maskinskada på trygghansa... Rent generellt för alla typer av motorer vill man ha en låg självrisk på maskinskada som möjligt om ifall att. Även om wastegate rasslet är irriterande (turboaggregat från 2009 och uppåt är åtgärdade, så om tidigare ägaren redan upplevt och fixat detta efter denna tidpunkt så behöver du inte oroa dig), så är det inget som är farligt för motorn. Du kan gladeligen köra med rasslande aggregat, men om du är som jag och är direkt allergisk mot alla typer av missljud så är det något som ska åtgärdas direkt. I värsta fall får du väl byta försäkringsbolag... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.