|
|
|
|---|---|
|
Jag är verkligen en riktigt BMW-nörd och gillar det mesta dom gör men just X1 är en styggelse enligt mig. Inte bara yttre utseende utan också de billiga materialvalen i kupen. Jag måste säga att Audi verkar lyckats bättre i detta segment. Vad säger ni? Länk | |
|
Gillar ingen dera.. Plastig inredning på båda! x1 = Hög 1 serie q3 = Hög A3:a Du får sämre vägkänsla, och en ful bil.. Ska det vara så ska det va en Q7 S-Line här pratar vi grym SUV BMW CS #07491 |
|
|
jag tror det finns en marknad för alla minisuvar men jag kan hålla med om att ska man köpa en riktig suv som stämmer med proportionerna så skulle jag välja Q7 V12 TDI. Fetare bil får man leta efter. Det sitter de största ok och kolfiberskivor jag sett. Dessutom är 22 tummarna helt rätt till denna bil med 325 35 22 runt om riktigt fett. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
| jag håller med. Q7 V12 diesel är en av mina drömbilar men nu handlade det ju om man föredrar Q3 framför X1 eller tvärt om. | |
|
X1 är en klockren modell, marginellt "sämre" (Tråkigare) än en E87 att köra men stadigare och bekvämare och avsevärt mer praktisk där framför allt insteg och sikt i trafiken är i en helt annan klass. Detsamma kommer troligtvis gälla Q3. Att sedan utseendet är maffigare och att en X1 trots sin måttliga storlek ser lika tuff ut när den kommer glidandes som en stor SUV gör inte saken sämre. Sedan tycker jag inte X1 är billig, skall vi nu jämföra kvalité kontra prislapp hittar jag fler billiga lösningar att störa sig på i min E61 LCI. Sedan tycker jag båda modellerna är väldigt trevliga och välbyggda bilar och menar inte att klaga, men att X1 skulle vara en styggelse håller jag inte med om. //Bjersér |
|
Verdi |
Min opinion. :) X5 > Q7, X5 ser sportigare ut. Q7:an ser mest bara tung ut. X3 > Q5, X3 är riktigt snygg. Q5 är för "baby-rund" och menlös. X1 < Q3, X1 håller inte riktigt samma klass tyvärr. Q3:an ser lite alertare ut än sina större syskon. |
|
Jag tycker både X1 och Q3 ser bättre ut än de flesta andra minisuvar på marknaden. Vad gäller Q5 så kommer det en RS-modell. Länk //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Jag är tokkär i min X1, dissade faktiskt en Q5 till förmån för BMW (igen)... Tycker att X1an känns lite billigare i materialen än min förra 3-serie, men det är inget som stör mig längre. Ska kika på Q3, det är säkert en helt OK lill-SUV för oss som vill men inte vågar :-P mvh Anders |
|
| Efter att ha klämt och kännt på Q3 under en smygpremiär för ett par veckor sedan så måste jag säga att den nog kommer vara lyckad. Mycket bra känsla i inredningen. Väcker inga upprörda känslor just p.g.a. dess snälla design. Hög markfrigång samt hög dragvikt (2000kg). En bil för den som inte behöver större. Däremot så känns X1:ans bagage mer praktiskt då det kan lastas lite högre, Q3:ans har väldigt brant taklinje. | |
| tycker x1:an e helt okej medans audin e rent ut sagt ful.. ser ut som en renault koleos.. tror att den hade varit mycket snyggare om inte lutningen på taklinjen varit sådär... men hade nog inte köpt någon av dem utan en 1-serie eller a3 istället | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.