|
|
|
|---|---|
|
jag undrar om någon haft problem med att alla lysdioder ej lyser på display för bl.a. trippmätare, temp samt datorinfo,telefon på en 528-97. På BMW har man sagt att displyen är defekt. Har någon varit med om detta samt erfarenhet vad det kostar att åtgärda. | |
| Samma fel på min. Standardfel enligt BMW. Beror på glapp i kretskortet, vilket gör att den "tappar" olika dioder från gång till gång. Jag har för mig att ett nytt kretskort kostar knappt 3.000:-. Någon som vet hur man byter detta? | |
|
Man byter hela instumentet. BMW har ett utbytessystem och tar ditt gamla i inbyte. Jag har för mig att det kostade mellan 3000 och 4000. Att byta instrument är inte svårt men jag tror inte du kan återställa mätarställningen själv. Då BMW gör detta så hämtar man mätarställningen från huvuddatorn vilken inte är manipulerbar. Hoppas inte du råkar ut för någon överrasking! Fördelen är att du samtidigt får papper på bilens verkliga körsträcka! Mvh, stefan |
|
| Jag fick också mina instrument utbytta av BMW, på s.k garantireperation, och därmed betalade jag bara för arbetstiden (ca 800 kr). Lämnade bilen kl 10 och den var klar kl 12. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.