|
|
|
|---|---|
| Någon som vet art nr på fram och bak krängningshämmare till M3 CSL. Ska tydligen även sitta stål fästen på CSL. Lyckas inte hitta något på RealOEM. | |
|
Tog mindre än 30 sekunder att hitta =) Nej det sitter gummibussningar som vanligt. Och Endlinksen är standard. Fram 30,8 mm Länk Bak 22,5 mm Länk Mvh BMW CS #07491 |
|
| Kör med CSL krängare och CSL stötdämpare runt om på min M3:a :) | |
|
Så det är inte samma krängare och stötdämpare på CSL och CP?? Vet du hur mycket krängarna betingar i pris på ett ungefär? |
|
|
Länk Länk |
|
| Tusen tack för all info! Någon som vet hur det ligger till med styrningen, CSL och CP har ju något tightare rattutslag, styrväxel?? Någon som vet om man kan lösa det på något sätt?? | |
|
Omegamannen: Nej det är inte samma. Föregående ägare till min bil fick tag i CSL original som han eftermonterade. |
|
| Aha ok! Men nu har jag både art nummer och pris. Någon som vet vad som mer skiljer mellan original och CSL??? Förutom luftintag osv i motorn. | |
| Bromsskivor fram 345x28 mot vanliga M3:ans 325x28 | |
|
Länk Länk |
|
| csl motorn har väll andra kammar, optimerade ventiler, nån skillnad på avgas? samt insuget.. | |
|
Carlee: Det står att CSL:en har annan geometri på chassiet? Vad är det som skiljer förutom, unibol bussningar, dämpare, krängare och fjädrar? Passade allt bolt-on? Och hur blev väghållningen efter? Mvh Fredrik BMW CS #07491 |
|
|
Har suttit och jämfört lite, eftersom jag tyckte det lät intressant att CSL har uniballs. Det enda jag hittade som verkar skilja i hjulupphängningen är de bakre, undre länkarmarna, där har CSL en kraftigare variant, framgår inte utav bilden på Bmwfans om det är uniball, eller gummilager i denna dock. Är det någon som kan berätta var CSL har uniballs, som en vanlig M3a inte har, är bara lite nyfiken ! :) |
|
|
Har också hört att det endast är ett par länkarmar som har uniballs i bak. Enl realoemen så kan jag inte hitta några skillnader? Funderar starkt på att köpa samtliga delar till chassit så det blir väghållning som en CSL =) BMW CS #07491 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.