|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har denna nyckel Länk Plastbiten i mitten med BMW-loggan är borta, går inte att låsa som vanligt, utan man får trycka på en liten liten svart knapp längst in i nyckeln som man inte alltid når :) Det är alltså inte bara själva loggan som saknas, utan även plastbiten i mitten som loggan sitter på.. Behöver hjälp med att hitta en reservdel till nyckeln.. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Det brukar finnas BMWnycklar på ebay att köpa. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Måste jag alltså byta ut hela nyckeln? Även själva "låspinnen" som man använder när man skall starta bilen? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Nja du kan nog byta bara plasthöljet, det går att dela på med lite klurighet. Nyckeln och innehållet kan du inte byta ¨då startspärrtranspondern är unik för bilen, och då måste du köpa en ny från BMW för dyra pengar ca 1500kr, en ofräst nycklen från Ebay kostar inte så många kronor. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Ok För jag har kikat på nycklar på eBay, men hoppades att jag kunde få tag på endast den lilla plastbiten men icke. Det får bli ny nyckel från eBay. Det kluriga är väl att dela på nyckeln, sitter ju som berget.. |
|
| bara plasten finns, ska länka. | |
| Har förresten en sån nyckel du kan få för 50:- skickar med vanligt brev. | |
|
scorpower, hade du länken för plastbiten jag efterfrågade? |
|
|
Nej, jag tänkte på fel plastbit. Men har en sån nyckel om du vill sätta över loggon från den till din? skicka ett powerpost med ditt nr så skickar jag en mms bild. |
|
|
Tack för bilden, det är den nyckeln jag har. Jag behöver inte bara själga bmw-loggan som man klistrar på utan även själva plastbiten som loggan ligger klistrad på.. |
|
|
Emblemet finns till den nyare nyckeln att köpa löst. Kanske har samma mått? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.