|
|
|
|---|---|
Henrik535 |
är det stor skillnad på diff eller inte på e34an har ingen själv på min e34a tror jag förra ägaren sa de iallafall .Provade att burna förut,spann som en katt på båda hjulena. |
|
Då har du nog diff |
|
rsarits |
Skulle förvåna mig mycket om det inte sitter diffbroms på Alpina Micke |
Henrik535 |
Har bara alpina motor inget annat |
|
jag undrar också typ det är en del som säger att 535 har diff men sen är det en del som säger det motsatta Dom 3 B:en------------- -Bemmer,Brännvin,Brudar- ----------------------- ----M-Power----------- -FtpServer ask fore the IP ----ICQ:137785585---- -------------------- |
|
| 535 har inte diff som standard vad jag vet. Min Hartgetrimmade 535 har inte diff t.ex. | |
|
535:an jag försöker köpa HAR DIFF!!! Det är en 91:a - kanske har med årsmodellerna att göra? Alla pengar går till BMW!!! |
|
|
Prova att blåsa på i en kurva. Gör du 2 svarta då så är det diff. Att burna rakt fram är inte tillförlitligt. Kartoffeln und sauerkraut - Jawohl! |
|
|
ett enkelt sätt att testa är genom att stå med ett hjul på asvalt och ett på grus.. sen är det så att det är alltid ena sidan som vill släppa på en odiffad bil, det beror på att kardanen påverkar chassit med ett vridmoment som gör att ena hjulet lyfter, vilket beror på vilket håll kardanen snurrar. ska du ha skoj, så ska man ha lamelldiff, jag har själv blivit beroende av det. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
518i slow mobil |
Det de alra flesta verkar missa e att alla bilkar har en diff... men bara en del som har diffbroms... STOR skillnad!! utan diff så skulle båda hjulen snurra lika fort i en kurva!! E28, REAL power for REAL men! BMW e28 registret #154 Länk |
|
när man säger att man har diff så menar man ju diffrential-spärr /-broms, det är ju en förkortning, och självklarhet. utan diffspärr/broms så är det ju i princip bara drivning på 1 hjul, med diff så har man på båda. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.