|
|
|
|---|---|
|
Hej hoppas att nån kan hjälpa mig med detta iriterande problem. Felbeskrivning: om jag tex. kommer hem med bilen och ska hämta nåt. Gör som man skall. Larmar på med cargaard dosan, dörrar låses och larmet aktiveras. Sen kommer jag tillbax till bilen efter tex. 10 minuter, larmar av med cargard dosan. Dörrar låses upp och alla blinkningar upphör. Men, då jag ska starta bilen går tändning men startmotorn går ej runt. om jag larmar på igen och väntar ca 15 minuter för att sedan larma av igen så går bilen igång, ibland. Hänt den senaste veckan att jag fått vänta 45 minuter innan larmet återställt sig. Detta händer aldrig om bilen fått stå med larmet på i minst 30 minuter. Vet att det finns en sk. säkerhetsspärr om man tex. försöker att tjuvkoppla bilen. Då ska man tydligen vänta i 12 minuter med larmet på innan man får igång den igen, och att larmet återställt sig. Men så vitt jag vet så gör jag inget fel med larmet. Bilen det handlar om är en 740 e38 -95.. Tacksam för goda råd, och för en otroligt bra sida som hjälpt mig många gånger förr Sökt men ej hittat lösning på mitt problem... Mvh........... | |
|
Glömde skriva att larmet det handlar om är ett Cargaard 650S :D |
|
|
Vad jag minns från mina inkopplingar med olika CG så finns det inte i dessa någon timer eller fördröjning som det du nämner. Det låter som problemet genereras i bilen snarare än i larmet. Ett sätt är ju att tillfälligt bygla bort startspärren och bara använda larm och c-lås en tid och se om detta löste problemet. FP |
|
| Vanligt fel att solenoiden värmekärvar, byt startmotor. | |
|
Hej igen.. Tack för svaren.. Skrev lite fel tidigare.. Är förmodligen bilens originallarm som ej slår av när jag larmar av cargarden. Som jag skrev tidigare så händer detta lite då och då.. Aldrig om bilen tex stått en hel natt, bara vid korta stopp då jag larmar av. Originallarmet aktiveras automatisk efter ett tag. Såvitt jag vet så har originalet ett sk skyddsläge som gör att bilen ej går att starta om man försökt tex tjuvkoppla med larmet aktiverat, dvs startspärren låses i skyddsläge. Mvh... Yamman |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.