AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.974

Ingen bogserögla bak om avtagbar dragkrok, e46 touring?

32ProPro-medlem
2.455
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Hej!
Har fått avtagbar krok eftermonterad hos BMW (orginal = Westfalia) och innan dess hade jag inte anledning av bogsera men härom dagen fick jag anledning och då upptäckte jag att bakom lilla luckan där man skruvar fast bogseröglan fanns inget gängat hål.
Vet inte om det fanns där före montering av kroken. Det ser nästan ut som om fästbalken går så långt i sidled som bakom öglehålet. Försvann öglefästet med kroken?
Nu fick vi bogsera hem med kroken och det funkade men det känns inte lika bra då ju kroken är "öppen upptill" så linan kan ramla av där.

Som tur var hade vi kroken med men har man den liggande hemma i garaget så blir det svårt att bogsera (eller uppdragen bakåt från diket).

Någon mer med avtagbar krok som har eller inte har gängorna till bogserögla kvar?

/Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096
Jesper von Wowern
Min e46 sedan med Kovilkrok har gängorna kvar.

/Jesper von Wowern
32ProPro-medlem
2.455
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
BMWverkstaden som monterat Westfalia/BMW-kroken bekräftar att det inte finns plats för öglegängor pga nya krokens fästbalk. Tittar jag under bilen så ser jag att det sitter en ny balk där gängorna borde suttit och det är trångt.
Det får bli bogsering med kroken framöver och skulle man parkera i diket med nosen först så får man se till att ha kroken med eller monterad.

Öglan får åka med för den kan ju användas framtill - men det hoppas man ju slippa :-)

Dragkroken förvaras ju alltid i bilen. Bara att placera den i hållaren under bagagerumsgolvet som medföljer original dragkroken. Annars blir det alltid så att när du behöver den ligger den hemma och dammar.
32ProPro-medlem
2.455
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Visst brukar jag ha kroken lastad just där men övervägde i vintras inför fjällsemesterna att packa annat där då jag inte hade några planer på att dra släp - barnvagn fylle rut bagaget rätt rejält och vill ha all dm3 för nyttolast men från nu så får kroken alltid åka med. Bogseringsbehov kan ju uppstå närsomhelst.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.