|
|
|
|---|---|
|
Hej, Kör en e30 Cab från 1991. Har ägt den ett halvår utan problem men nu sedan en kort tid har det börjat låta från framvagnen när jag t.ex. kör över en liten grop eller ett fartgupp. Det är ett knarrande och svagt gnisslande ljud. Bilen är bes. i Mars UA och då lät det inget heller. Jag vet att vänster främre bärarmslagning är bytt till en i polyuretan (varför man nu gör det på en glidare) Har köpt 2 korrekta i gummi som jag tänker montera. Kan det vara orsaken till gnisslet? Något annat stag eller liknande som känns igen av er som äger dessa bilar? Tacksam för svar! Mvh/Ulrik | |
|
vet inte riktigt hur de är på e30. mina stabilisatorstag knarrade i den nedre fästningen. satte dit 2 nya eftersom de gamla även var glappa och passade på att dra på lite fett innan jag monterade de nya. du kan ju prova lossa på skruvarna och dra i lite olja så vet du ju om de är dem eller inte. BMW ownz |
|
|
Hej, Jag tog loss hjulen igår och smörjde med penetrerande fett överallt samt injecerade tunn olja (spruta till husdjur egentligen)genom alla damasker i lederna men icke att det hjälpte..Har kommit fram till att knarret sitter på vänster sida. De stag du nämner är de ca 10 cm långa och som har en kulled i var ände? /Ulrik |
|
|
en kulled upptill och en gummibussning nere. Länk nummer 7 den sitter monterad i länkarmen. BMW ownz |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.