|
|
|
|---|---|
|
Jag har en sänkt e36:a från 92' i ganska taskigt skick men som jag försöker få ut på vägen igen. På senaste besiktningen så klagade dom på höger fram stötdämpare. Jag undrar vart jag kan hitta en sådan till rimligt pris. Biltema säljer till 320i e30 (år 83-91) , passar denna min bil? Eller borde jag byta ut båda fram? Bilen är ju trimmad till 175hk. Söker den billigaste lösningen till en ny reservdel eller två, blir det något problem då bilen är rejält sänkt med en sänkningssats? Tacksam för svar | |
|
Dom till E30 passar inte. |
|
| ebay.de | |
|
Jag köpte av denna säljare detta set: Länk Sen har han även liknande till e36 och vill du inte köpa hela set för 4. Så har han uppdelade paket för Fram och Bak. Gå in på hans shop där finner du en hel del stötdämpar paket. Väldigt bra i pris tycker jag! |
|
|
Tackar, Blev uppringd av en bilskrot häromdagen, då hade dom hittat delen jag sökte, men dom säljer den bara med fjäderben och då är priset 800. Bra tips Carlsson, hittade två dämpare fram av den säljaren för ca 1,4k. Länk Ifall jag köper dessa så behöver jag inget mer än någon som byter ut dom hoppas jag :) ? |
|
| Kan vara bra att byta stötdämparfästena båda fram när du ändå ska byta dämpare. Men i övrigt behöver du inget mer än det som följer med i paketet. Sen kan du lämna jobbet åt någon annan. Fick mitt kompletta paket häromdagen fram till dörren och jag kan säga att den där säljare på ebay vet vad service är. Proffsigt upplagt och förpackat. Allt stämde dessutom med beskrivningen och inget saknades. bara att slå till! | |
|
Då är det beställningsdags, men dessa verkar billigare Länk utan 'Staubschtz', dammskydd. Är det viktigt att ha eller funkar dessa utan lika bra? Tack på förhand |
|
| Nu är jag inte hundra på detta men de ger dämpare en extra hjälp, dvs längre livslängd möjligen och bättre komfort. Men ett måste haa,vet jag faktiskt inte.. | |
|
Dammskydden skyddar kolvstången mot just damm/smågrus...som i förlängningen skyddar stötdämparen mot just dammslitage/grusslitage och förlänger livslängden en del m.a.o.. Mvh Janne. |
|
|
Då lämnades bil och Länk in på verkstad. Får besked om att dem inte passar, var det kanske dessa jag skulle ha istället Länk ? Så är det möjligt att returnera varorna jag köpt från ebay, någon som har erfarenhet? Jag skummade igenom avtalen med google translate. ( Länk ) Och det fungerade ju sådär.. Finns det någon tysktalande eller någon som returnerat något liknande som kan rädda mina 1500:- ? Tack |
|
|
Hej Den andra länken du skickade var till bakaxeln Jag tror du har beställt rätt grejor. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.