AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.413

Sänkfjädrar E46 Compact, tips och råd om mest lämpliga

Visa användare
108
toxtreme
318ti Compact -02
Tjenna!

Har börjat fundera på att få bilen en bit närmare backen!

Dock har jag kört fast i vad jag ska ha för fjädrar. Har tänkt låta originaldämparna sitta kvar på då jag inte vill byta till stenhårda don av komfortsjäl. Där är även grundtanken i hela sänkningen, att få den närmare backen UTAN att offra komforten fullständigt.

BMW i sig brukar ju vara rätt låga och likså är mitt åk, har mätt lite och kommit fram till att det är ungefär 35-45mm luft mellan däcket och skärmkanten fram och 15-25mm bak. Så en 30-35/15mm sänkning från Eibach är det jag kollat på i dagsläget. Men efter att ha kollat på lite bilder ser det inte ut som om den sänker så mycket som de uppger? Har ni några tips på andra sänkfjädrar? Budgeten uppgår till ca 2500kr då inkl. fyrhjulsinställning. Vet ett ställe i Göteborg som tar 400kr för en sådan så säg 2100kr ungefär. Det är även det priset som är satt på Eibach Pro hos www.amotek.se

Men som sagt, andra tips är det jag är ute efter! Ska jag sänka lite mer? Vad finns det för alternativ och så vidare. Gärna bilder också om ni har :)

MVH Jimmy
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.