|
|
|
|---|---|
|
hej, har precis blivit med E39 och har letat efter ett enkeltt sätt att få AUX så jag kan koppla sportify till stereon. Hittade denna på Ebay: Länk Är det någon här som har testat något liknanade? Fungerar det? Hur blir ljudet? | |
|
FM-sändare kan vara ett billigare alternativ. |
|
|
Köpte det jag tittade på Ebay, instllerade idag och det låter rejält mycket bättre än något kit jag någonsin hört. Men nu kommer ju nästa problem, högtalarna i min bil är usla, mycket sämre än de som sitter i min gamla E34, kan man byta mot dem? Samma storlek? |
|
| hmm, ingen edit? Mycket bättre än någon FM kit ska det stå | |
| Finns det någon Svensk återförsäljare som har liknande grejer? Du är fortfarande nöjd? | |
|
Jag är mycket nöjd, har installerat en i kompisens bil också. Det finns två olika kontakter. Min har den nya med 4 kantiga stift, den äldre har runda, tror att gränsen går ungeför vid faceliften. Jag har inte letat efter svensk återförsäljare, min erfarenhet är att det är snabbare och billigare att köpa på Ebay. Köper också hellre där av en försäljare med gott omdöme än en svensk webbutik man inte vet något om. |
|
|
är det denna ni pratar om? Länk Jag har en faceliftad -03a så jag bör ha den nya kontakten |
|
| Ja, men kontakten på bilden du länkade till är den gamla, pre face-lift, såhär ska den se ut om den ska passa till facelift: Länk | |
|
nu hittade jag firman jag handlade av: Länk bara kolal med dem att de skickar rätt kontakt. |
|
| Är det den "Headmaster" länkade som man ska ha till en -97? Oberoende av utrustning? | |
| Har kollat lite i ETK:n, det verkar ju som att BMW har en original AUX-in. Någon som testat den? | |
| Den "Headmaster" länkade till passade på kompisens 97:a med kassett, har inte testat på bilar med navigator så det vet jag inte. Du ersätter CD-växlaren i bagaget så jag antar att alla som är förberedda för, eller har CD-växlare passar? | |
|
Funderar på att beställa ett kit men är fundersam på hur många stift jag har i bilen. Vad jag kunnat läsa mig till så är det 17 st runda stift fram till 2001/8 och 40 fyrkantiga stift till radion därefter. Eftersom min är tillverkad 2001/5 borde jag ha 17 stift. När jag tog ut radion visade det sig att kontakten som ansluts till radion har 12 fyrkantiga stift. Är det någon kontakt längre in bakom radion man syftar på när man pratar om 17 eller 40 stift? |
|
| Kom på att jag kikat på MID-kablaget och inte radion. Nu fann jag ett kablage med 40 stift fördelade i tre grupper om 16+12+12. | |
| Nu har jag också beställt aux-ingång så man kan spela Spotify och internetradio i bilen till sommaren. Var är det smartast att släppa ut anslutningskabeln till telefonen tro? | |
![]() 940 E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic
F36 420xD -16 (N47D20) Sparkling Brown Metallic |
Jag har monterat ett 3.5 mm uttag från Kjell&company under luckan som gömmer cd-inmatningen. Därifrån kan man koppla med sladd antigen till en telefonhållare eller om man vill ha telefonen liggandes under mugghållarna fram. Tar man bort kabeln så går luckan att stänga och då slipper man se några kablar. Bild: Länk |
| Snygg lösning bmwe392001, så får det bli. | |
![]() 940 E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic
F36 420xD -16 (N47D20) Sparkling Brown Metallic |
Fredrik1971 jag har lagt ut fler bilder samt artikelnummer till uttaget på en annan äldre tråd: Länk |
| Nu har jag installerat kittet jag länkade till ovan och det funkerar utmärkt att växla mellan radio, cd och 3,5 mm plugg. Av någon anledning funkar inte klockan i MID efter installationen. Någon som vet varför? | |
| Nu gick klockan att ställa. Allt funkar som det ska. Vet ej varför det inte gick igår | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.