|
|
|
|---|---|
|
Efter att ha haft bra koll på Blocket senaste 8-9 månaderna :) har jag börjat märka ganska mkt att vissa bilar på blocket som har vart ute till försäljning ganska länge (månad efter månad) inte blir sålda, men när dem väl tillslut blir sålda dyker dessa bilar inom kort på Blocket igen. Då börjar man undra vad det är för fel på bilarna.... Därför skapar jag denna tråd för er som kanske blir intresserade av dessa bilar som ni bör granska ganska ordentligt i mitt tycke. Här kommer ngr ex. Länk Länk Länk BMW M-POWER | |
|
Är du säker på att de faktiskt blivit sålda också, dvs är ägarbytet gjort? ------- //Lövet |
|
|
Japp! BMW M-POWER |
|
| Kan vara att bilarna till slut säljs till underpris till "svarthandlare". | |
| Förtsa bilen, X5, ägs tex inte alls av en Sara, känns som en typisk köp-snorbilligt-sälj-vidare-annons. | |
|
Exakt Lus, X5:an ägs av ngn annan men den var till salu en bra bit över 200 000:- och sist jag såg den låg den runt 195 000:- Ngn klipp kan dem inte ha gjort direkt, alltså nuvarande ägare. BMW M-POWER |
|
| 5-10 tusen kanske räcker för dessa svarthandlare per bil? Fick de exempelvis X5:an för 175 tusen och nu lyckas få 185 tusen kanske en vecka senare så är det bra lön för lite jobb. Visserligen prutar de flesta på priset så om det ska vara någon vinst måste de ha fått den ännu billigare kanske. | |
| Nu sålde jag visserligen min bil på tre dagar, men jag kan tänka mig att man blir desperat efter ett par månader på blocket och kränger iväg den till skambud bara för att slippa eländet. Vilket då ofta betyder att bilen dyker upp igen på blocket...vad som annonseras för pris i första ägarens annons är ju säkerligen långt från vad en svarthandlare ger. | |
|
Tror också att det finns en del som ligger och synar annonser som legat ute länge och sedan lägger rejäla skambud. Några som är trötta på att inte få bilen såld nappar och sedan läggs bilen ut på nytt. Oftast kanske inte någon större vinst per bil men x antal (skattefria) tusenlappar x ett par bilar i månaden kan man ju leva på eller ha som extrainkomst... ___ //Ulf |
|
|
740´n såldes för 135 000:- 530´n ville han inte släppa under 120 000:- och om X5:an har jag skrivit lite tidigare om. Allting har väl sin förklaring men det är ändå bra om man är uppmärksam som köpare iaf så man inte drar ngn nit lott... BMW M-POWER |
|
|
Jag tror precis som många varit inne på här att det är rejäla underpriser som svarthandlarna erbjuder. Jag hade en bil till salu 380 000, den gick för 375 000. Fick bud av en svarthandlare på 250 000. |
|
|
Nja, det där med svarthandlare när det gäller 530´n och 740´n utesluter jag direkt för att bägge dessa bilar var till salu på bilfirmor. X5:an såldes privat. BMW M-POWER |
|
|
GINO: Jag förstår dig precis! 740 tycker jag är mest märklig. Bilfirman som sålde bilen, har jag bara hört gott rykte om och ska vara väldigt bra att ha att göra med. Men det märkliga är att bilfiman tog bort annonsen med andra ord fick sålt bilen. nån månad efter kom bilen upp på annons igen via samma firma. Med texten en favorit i repris. och så fanns det en förklaring som jag inte minst just nu. Och nu finns den uppe på annons IGEN (herregud) från en privat person. Som du säger så såldes den för 135:- Och nu är den till salu för 94:- Väldigt konstigt. Vem vill förlora så mycket pengar på sååå kort tid ? Problemet med BMW är, när du har ägt en och kör andra märken, så känns alla andra skit! |
|
|
Number_3hree: Så du minns oxå den 740´n :) Annons texten och bilderna som finns på 740´n är identiskt med annonstexten och bilderna som bilfirman använde sig av. BMW M-POWER |
|
|
GINO: Du har rätt. svarthandlare har det nog inte varit när det gäller 740!!! Problemet med BMW är, när du har ägt en och kör andra märken, så känns alla andra skit! |
|
|
Nu är X5:an ute igen Länk Sist var det ekonomiska bekymmer för att bli av med bilen, nu är annnonsen utan någon ursäkt iaf. Kolla upp denna bil nog för den som kan vara intresserad! BMW M-POWER |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.