|
|
|
|---|---|
Trax |
Någon som vet vad man kan göra för att få ett grövre ljud i min 740i -95.? Man kan ju knappt höra att det är en v8 i den. /Trax |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Kolla med "Bimmerman" han ska visst ha fett ljud. han finns med bland frilansarna Jocke heter han. Trevlig Gottlänning med bilnaseri som proffesion. MVH Hasso |
|
Ta bort ljuddämparna och montera dit rörstumpar då märks det..... |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Asken: Volvostuket är väl inte lämpligt på en BMW??? MVH Hasso |
|
Ferrita bygger ganska trevliga system också. Går ju att modelera lite med ljudet efter behag. |
|
|
Tsjena krabbar Ja vill du ha fint ljud så kan jag rekomendera Reuter Motorsport, mumma. Vill du ännu mer ljud sen så är det bara att ersätta mittenljuddämparna med ett par rörstumpar i 3". Funderar på att göra det själv. Reuter kan du beställa av www.mh-gtr.com . Visst ferrita kanske är ett par tusenlappar billigare men man vill ju inte ha som alla andra. Jag rekomenderar starkt Reuter. Vill du höra hur det låter och bor i Stockholmstrakten så skicka ett mail så kan vi mötas upp. /Bimmerman Länk Sponsorer Phatmobil Projekt: Jag själv :(( Därför ett långtidsprojekt |
|
Trax |
Bimmerman: Jag hittar inte på reuter systemet på den sidan. Rätt sida? Tyvärr så bor jag inte i sthlm, har en bit dit. :-( Går bilen igenom besiktningen ifall man tar bort mittenljuddämparna? /Trax |
|
Trax Ring Manuel där. Han har det inte på sidan men kan få fram det, han har mycket bra kontakter i tyskland. Tror han är på semester just nu, men maila honom eller vänta med att ringa ca 2 veckor. Superkille att ha o göra med. /Bimmerman Länk Sponsorer Phatmobil Projekt: Jag själv :(( Därför ett långtidsprojekt |
|
| Jag har en 740 iof en e32a från 93 med dubbla 3 tums ferrita system med en dämp på varge efter katten ylar ganska friskt när man drar på :) | |
Trax |
Tack bimmerman. Ska ringa dit och höra få se. :-) Vad kostar ett sådant system ungefär? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.