|
|
|
|---|---|
|
Mod får ursäkta mig om detta är en upprepning av tidigare ställd fråga. Men har sökt runt och inte hittat svaret på frågan. Så hur skulle min bil (325i -92) reagera om jag stopa i en 328 LMM? Har tidigare lagt upp en tråd om att min bil "hugger" till vid 2000-2200/rpm, och efter ett tips så testade jag precis att starta bilen med LMM urkopplad: Och ta me f*n bilen starta och låter EXAKT likadant som innan, smått ojämt. Då antar jag att LMM är HELT slut och att ett byte kan vara lösningen på mitt problem? Hade tänkt kombinera den "nya" 328 LMM med spridare från en 535a och ett trimchip. Vad tror ni resultatet blir? Får jag ut mer effekt med LMM från 328 eller spelar det ingen roll? Tacksam för svar. Mvh Adam Pain is Temporary, Glory lasts forever! | |
|
Ang LMM så spelar det ingen roll. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
| den passar inte, 325 har 5 stift, 328 4stift. | |
|
Tack för det snabba svaret Isåkaren, annars hade en 328 LMM varit på väg hem nu. Har läst att många använder sig av 535 LMM med 325 elektronik, hur svårt är det att flytta över elektroniken? Mvh Adam Pain is Temporary, Glory lasts forever! |
|
|
Det gäller luft MÄNGD mätare som sitter i äldre bilar (325 E30) inte luft MASSE mätare som du har. Dom som trimmar tar LMM från M3 E36 3,0 den har samma kontaktanslutning. |
|
|
Kollat runt på Bildelsbasen och kan inte hitta nån som ser likadan ut som den som sitter i min bil med 5 stift. Dom som dom enligt Bildelsbasen ska passa har ingen elektronik, utan en förlängd plastbit på LMMen. Länk Pain is Temporary, Glory lasts forever! |
|
|
Koppla ur luftmassemätaren och batteriet. Vänta en stund och koppla sen in batteriet. Min kom ihåg värdena från luftmassemätaren ända till dess jag kopplade bort batteriet. Då blev det minsann skillnad. Prova. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Har redan testat 2 gånger med att koppla ur batteriet, båda gångerna var det urkopplat i ca 1 dygn. Men du kanske menar att jag ska starta bilen utan LMM inkopplad och sen koppla på den? //Adam Pain is Temporary, Glory lasts forever! |
|
|
Ja, ha batteriet bortkopplat en stund för att nolla boxen och sen starta utan LMM. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Det där var en udda LLM du hade ?? Jag har 2 st framför mig nu, en från min 325 -92 och en från 328. Dom är lika stora i diameter, den från 325an är från bosch, eldelen är betydligt större med text o siffror på, och den har 5 stift, den från 328an är från Simens med mindre eldel som det endast är en pil på, text o siffror finns på undersidan, och den har 4 stift. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.