|
|
|
|---|---|
|
Sitter och funderar på köpa en 735 eller 745 ( även andra 7-serie är intressant). Finns det något man borde vara extra vaksam på? Ser att det inte finns någon begagnatguide på det så alla tips är välkomna! Har hört att e65 har problem med automatlådan, någon som vet mer? Tack på förhand! | |
|
Länk BMW M-POWER |
|
|
Vet inte hur mycket du tänkt spendera på bil men jag hade valt en facelift, dels för att dom är snyggare och dels för att modellen är några år nyare så ev barnsjukdomar bör vara färre. ___ //Ulf |
|
|
@ Ulf Vilket år va facelift? Hade tänkt under 200k! @ Gino Vet du om alla bilar är drabbade eller är det bara vissa? |
|
| Vad är det för mer barnsjukdomar på dessa bilar? | |
|
745:an är drabbad utan tvekan iaf och man har läst mkt om det där med kylröret som tydligen inte är så billigt att åtgärda ifall man blir drabbad eller om det inte är redan bytt men dem övriga låter jag vara osagt då jag inte är så insatt i dem bilarna. BMW M-POWER |
|
|
Om jag inte har fel så kom faceliften i början av eller under modellår 2005. 735/745 blev då 740/750. Finns bilar för under 200' men man kanske får gå lite högre för att få en riktigt fin. Handlar ju lite om vilka miltal man accepterar. Här Länk är t ex en som man kan ha hemma för under 200' Eller om man inte vill importera så finns det ett par annonserade för strax över 200' t ex denna Länk ___ //Ulf |
|
|
Tycker att ErikThörn har lyckats sammanfatta det som kan gå fel på en N62 i denna tråd: Länk Man kan anta att faceliften kommer att få mindre eventuella problem, men det är samma motorfamilj (N62). Med faceliften blev bakpartiet lite mer utslätat/normalt, jag har så smått börjat kunna gilla Starwars-stilen på prefaceliftens bakparti faktiskt... =) Bilarna som Programmer länkar till är bra utrustade (komfortstolar + adaptive/dynamic drive + HiFi + mer) och verkar ok, men kontrollera alltid bilen själv - ring upp verkstan som har servat bilen o.s.v... Du ska absolut ha komfortstolar i en 7-serie. Mvh |
|
|
Hej Tänkte på det med kylröret. Jag har också läst att detta skulle vara ett stort problem, men är det någon här som verkligen haft läckage som skulle kunna ge oss lite input ifrån detta. Och det ska inte vara kompisars kompisar utan sin egen bil. Frågade på BMW om detta, men dom såg det inte som något stort problem, men som sagt så är väl dom lite partiska i ärendet:) Angående växellåda och motor så har jag läst att dom ska va mycket förlitliga och inga stora problem alls.När det gäller utseendet på E65 så tycker jag faktiskt att modellen före facelift är snyggare i baken:) Mvh |
|
| Vill bara lägga till en grej som ofta saknas i de fina bilarna: Ventilerade framsäten, bättre än en eventuell taklucka. | |
| Kan bara hålla med Kaparn om de ventilerade sätena. Har det både fram och bak och de är underbara nu när det är varmt! :) | |
| Länk | |
|
Tack för alla tips! AC stolar har jag haft i en 5-serie. (UNDERBARAT). Tyvärr är det ju inte så många som har det=( Tack ännu en gång alla tog sig tid att skriva och kommer ni på något annat så man behöver tänka på så som fyll gärna på. MVH |
|
|
espla: Problemet är stort nog i USA så att ett fristående företag har tagit fram ett alternativ som sparar arbetstimmar för verkstäder och pengar för N62-ägare: Länk Verkar som N73 (760) också har samma svaghet: Länk Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.