|
|
|
|---|---|
|
Står nu på en tillfällig, allmän parkering och upptäckte för några mornar sedan att någon garnerat bilen med blommor under natten; under vindrutetorkarna och i halvfina mönster på taket. Kul...(?) Tog bort blommorna och tänkte inte med på det. Ikväll upptäckte en kompis att det såg lite tomt ut i mina fälgar och mycket riktigt saknades två av fem hjulbultar på tre av hjulen. Vi fotograferade bilarna igår och fotona visar att bultarna saknades redan då, alltså är det ingen som tagit dem i natt. För att de blivit stulna är jag ganska säker på; de försvunna bultarna hade suttit bredvid varandra och alla andra bultar satt som de skulle. Dessutom brukar jag dra åt dem med jämna mellanrum. Vad är det som pågår? Någon som varit med om något liknande? Jag har mina konspiratoriska teorier men vad tror ni? Jag kommer inte att sova gott inatt kan jag säga. Att jag dessutom kört flera mil motorväg och stadskörning med sex bultar borta gör inte att det känns bättre... | |
| Vad har du för fälgar? Känns ju som någon ville sno hjulen och blev avbruten? | |
|
Jo det är ju 18" med bra däck så det är väl mest troligt. Men varför just två närliggande bultar på tre hjul? BMW-emblemen i mitten sitter snett och löst också, ser ut som att någon pillat på dem med. Känns nästan som en fylle-grej någon har gjort också, men å andra sidan är det väl få som råkar ha ett fälgkors med sig på fyllan... Det här hände i ett lugnt område i en mindre stad i Norrland. Känns tryggt och bra att flytta söderut snart när man inte ens får ha grejerna i fred här uppe... |
|
| Avbruten? Men han/(hon) hade tid att blomsterpryda bilen ändå... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.