AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
528

Ojämn gång!

Visa användare
233
maqe
BMW E46 330CI -01
Hej!
Jag har en 325iC -94, håll på att få "kärringstop" vid en rödlyckta, efter den händelsen började bilen accelerara ojämt, känns även konstigt när jag växlar som om den skulle få för lite bränsle. När jag kör på jämn gas så är även bränsleförbruknings mätaren orolig och bilen "gungar" i takt med mätaren. Tipsa mig gärna om vad de kan vara för fel. Tack på förhand //maqe
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Låter väldigt skumt..

Har svårt att tro att det har med kärringstoppet att göra.

Visa användare
233
maqe
BMW E46 330CI -01
De märkliga är att allting började efter den incidenten, jag vill påpeka att jag fick inte stop på bilen utan den va väldigt nära att dö, laddlampan tändes men sen skutta den igång, precis efter rösljuset märkte jag att den gick illa som jag beckriver ovan.
Lambdasonden! Se tidigre trådar.
Stephan Olson
Kontrollera också att inte någon baktändning (ökat tryck i insugningsröret) tryckt isär någon slang eller nippel och orsakar tjuvluft.
Ampe
Jag känner igen samma sak på min 328i -97. Jag har ägt den i ca 1år nu & den sista månaden har den ryckt vid acc men väldigt sällan. Den har faktiskt oxå liksom "bara dött" i typ en halv sekund för att sedan gå normalt igen!!! En gång när jag stod stilla på tomgång så "dog den" bara. Sen startade jag den & den gick perfekt. Jag skulle tro att den dog för att motorn inte hade nog med "varv" för att överleva den där halvsekunden med avbrott.... Du kanske har samma problem som mig vad vet jag??
Jag har funderat på om bränsletrycksregulatorn plötsligt kan ha gett sig under denna halvsekund för att sedan fungera normalt. Regulatorn skulle då kunna förklara de ryckningar som blir vid acc... Vad vet jag??
/Ha en underbar dag..
/Ampe

/PS. Jag ser er alltid i backspegeln :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.