AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
917

Blött vänster sida! 325 e36

am
3
amaanda
325i - 91
Hej!

Det är såhär att idag när jag skulle städa min första bil så var det pisseblött under mina mator både bak och fram på vänster sidan... Jag försökte lita ut vart det kom ifrån men hittar det inte... Har en takluka som inte fungerar om det kan på nåt viss läcka in där? Lossade både stol, och lyft på mattan... och det var stora pölar under.

Finns det någon som haft samma problem eller som vet vad det kan vara?
Det kan vara takluckans dränering men det kan även vara fuktspärren i dörrarna som är borta, förstörda eller felmonterade (inte helt ovanligt på gamla bilar). Du kan kontrollera genom att spruta vatten på bilen och se om du ser var det läcker in.

am
3
amaanda
325i - 91
Jag har gjort det med, men det verkar inte komma in vatten någonstanns vad jag kan se :/ Och låsade även dörrsidorna men det verkar inte vara det heller, men å andra sidan vet jag inte hur och vart fuktspärren sitter? men om det skulle ha med den å göra så borde det ju ändå komma in vatten. Jag lossade ju mattan på vänster sidan igår och det går fortfarande att pressa ut riktligt med vatten..

Ingen som vet vad det kan vara annars? Eller nån som har en bild på fuktspärren..?

mvh
Ae
26
Aero abuser
BMW M3 -93
Har du kollat dränerings pluggarna i golvet ?
Har bilen AC? Kolla då dräneringsslangen till ACn. Har haft det problemet på 2 andra bilar, dock ej BMW
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.