|
|
|
|---|---|
|
Hej, Varför skiljer det ca 1-1.5 cm (höger/vänster) om jag mäter från navcentrum till skärmkant på bilen? Gäller både fram och bakhjul. Bilen är en e39 2002 Tour. med ca 16 000 mil på mätaren. Tilläggas ska att bilen gungar (höger/vänster) i farter mellan 20 - 40 km/h oavsett gaspådrag, rull, eller om motorn är avstängd. Ser fram emot svar | |
|
Ja det låter ju som trötta stötdämpare. Har du kollat upp något än? En högst okvalificerad gissning men det är väl det första som jag skulle kolla. Gunga bilen upp och ned och se om den då också gungar utan att dämpas. Sen kan ju även fjädrarna ha gjort sitt. Vi får väl se vad experterna säger också. |
|
| Är det automatisk nivåreglering eller vanliga spiralfjädrar bak? De flesta har aut. nivåreglering med luftbälgar bak och det är inte ovanligt att plastkopplingarna för ledningarna till bälgarna spricker och bilen blir "låghalt" | |
| Vad jag kan se så är det vanlig spiralfjädring både fram och bak. Fler förslag mottages varmt. | |
|
krängningshämmarstaget kanske? // Thomas |
|
| Svårt att göra bra mätningar om man inte vet att underlaget är absolut plant. Prova att vända bilen på samma ställe och mät igen. Det mest troliga om den verkligen lutar är väl i.s.f. fjäderbrott. Sista varvet i någon ände är det som brukar gå av. | |
| Jag har samma problem med min bil att den är lägre på höger sida än på vänster sida. har skiftat fjäderbenen men utan resultat så jag undrar oxå vad det kan vara. har bytt caserstag HF samt stabiliseringsstagen H+VF. | |
| Har du koll på att fjäderbenen bottnat korrekt i spindelns klämförband? Vissa dämpare har en liten plåtbit med en smal tunga som ska ner i spindelns slits för att benet ska hamna rätt vridet. | |
| Det var inte jag som bytte grejerna utan min mekaniker och han vet vad han gör... men han vart inte klok på det så hade jag jätte brottom skulle hämta ungen på dagis men han satte i fjäderbenen som dom ska sitta, jag fick det till att det går bara sätta dom på ett sätt? Men det som är konstigast är att den är låg i bak oxå fast att det är luft bäljar där. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.