|
|
|
|---|---|
|
Tjena Köpte precis en Bmw 730 -94, går lite ojämnt och "hoppigt" på tomgång ibland, oftast försvinner det om man gasar till, de lite större problemet är att det ryker vitt när man drar på, inte så lite heller. Som exempel igår var det en stackare som höll på att köra av, han fick väl bromsa ner till 30km/h och köra över till andra körbanan för att se nåt överhuvudtaget. Känner att det är en något ohållbar situation. Oljan ser fin ut och den minskar inte heller, detsamma gäller vattennivån. Har kollat över allt lite snabbt och det verkar inte vara några läckage. Har väl kommit fram till att det har något att göra med bränsleförbrukningen då den är skyhög. Någon som har en ide?? Nezzel | |
|
Kan vara det klassiska membranet., kan ryka en del när det är kass. mvh. Lasse ## Köra BMW 7'a, det är livskvalité ## |
|
|
Jag hade en period när min 750 E32 -88 alltid rök vitt när den stått ett tag. En del säger att det har att göra med att kondens bildades i avgassystemet när bilen stått en längre tid utan att varmköras. Vitröken är numera borta. Funderar även på ifall det kan ha att göra med att jag bytt till nya, täta insugspackningar!? "Nöden är uppfinningarnas moder." |
|
|
Tack för tipsen, jag hoppas det är membranet, men den har börjat dricka olja också och färddatorn snackar om nåt jag tror ska betyda oljetryck :S Börjar känna att jag köpt fel bil. Nezzel |
|
| kolla toppbultarna på vänstersidan längst fram, brukar brista å släpper ut oljetryck. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.