AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.265

e36 glapp i främre länkarm trots nya bussningar...

Visa användare
251
swedishwiking
Bmc Countryman 850 -62
Risig 320i -00 (RIP)
Skaplig 325i -03
Hej igen. Ställde denna fråga i min länkarmsbussnings DIY men fick inget svar.
Kort och gott: Ska det vara kännbart (och synbart) glapp i de bakre länkarmsbussningarna fast de är korrekt monterade och nya orginal???

Det finns 2 storlekar om jag minns rätt. ( 60 och 66).

För det ska ju inte glappa något enligt mig alla fall.

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Visa användare
251
swedishwiking
Bmc Countryman 850 -62
Risig 320i -00 (RIP)
Skaplig 325i -03
Rackarns. De är köpta på Bmw-verkstad och beställda på bilnumret men med min tur är det väl fel grejer.
Det ska tillägas att det inte handlar om "klonk, klonk-glapp" utan mer som om bussningarna helt enkelt är för mjuka. Det syns tydligt hur gummit i bussningen rör sig när man drar i länkarmen.

Det är säkert rätt. Det är ju E36 karossen du har. Det är E46:an som har olika. Har fortfarande kvar vissa nummer i huvudet sen jag själv bytte förra månaden.

Att det rör sig på original stämmer. Kör själv med powerflex nu.

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Visa användare
251
swedishwiking
Bmc Countryman 850 -62
Risig 320i -00 (RIP)
Skaplig 325i -03
Vi testar. Det kan ju också vara så att jag är överj-vligt stark... eller inte.

Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
när jag bytte mina till original och kört några hårda mil tyckte jag också att de var väldigt mjuka när man drog i dem med armarna. bilen gick ok på vägarna, men efter ett tag verkade de som de blev för mjuka igen.
körde nästan av vägen en gång. åkte direkt hem och ställde bilen på bryggan tills mina powerflex kom hem.

BMW ownz
Visa användare
251
swedishwiking
Bmc Countryman 850 -62
Risig 320i -00 (RIP)
Skaplig 325i -03
Jag är förmodligen skadad av mitt mc-mekande. Där ska det vara mycket distinkt när man känner på grejorna och absolut inge glapp. Ångrar att jag inte köpte de där powerflex alla talar om. Det får bli till nästa kärra, denna pärla har snart sladdat sin sista vinter.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.