AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.892

Topplagring passa inte på sportstötdämpare...

sh
271
shirack
BMW 535D/F11 X-drive, M-sport "IE"-17
Hej, efter en väligt frustredad affär med schmiedmann så har jag nu gett upp och söker hjälp här.

Beställde lowtec sportdämpare till min 730 e32 (fram till 07/90) fick hem e38 dämpare

Skickar tillbaka dom och får hem rätt en vecka senare MEN..

Fjäderbenslagringarna passar inte vilket han på kundtjänst sa att dom skulle göra.

Orginaldämparna: Länk

Sportdämparna: Länk

som ni ser där man monterar topplagringen så är den mycket kortare på sportstötdämparen än orginal vilket gör att stötdämparen inte räcker igenom det befintliga fjäderbenslagringen.

Har kollat på realoem och ingen av topplagringarna på en 7 serie passar men finns en från en e34 som ser ut att vara mycket tunnare?

har konstaterat att det är samma storlek som den 5-serie dämparen längst till vänster på denna bild: Länk

så vad ska jag göra tycker ni? ska väll inte behöva köpa topplagringar från en 5-serie när den är köpt till en 7-serie då borde ju dom tillverka stötdämparen efter topplagringarna till en 7-serie tycker man tacksam för svar!
Th
719
TheMan
e61 545iT -05
e30 325 ik Turbo -88
e32 730 -91
Ja antingen skaffar du rätt stötisar eller så byter du topplagringar? Svårare än så är de inte.

Monterade e34 stötisar på min e32 och det var bolt on.

sh
271
shirack
BMW 535D/F11 X-drive, M-sport "IE"-17
det är rätt enligt schmiedmann, men om du kollar den nedersta länken så finns det 4 fjäderbenslagringar till e34 och den vänstra är den jag fått som dom säger är till en e32 men när jag kollar realoem så finns de bara 2 lagringar till e32 och bägge är för tjocka för dämparen jag fått. Men finns en från e34 som passar. Slutsatsen är förmodligen att schmiedmann säljer e32 sportdämpare som passar e34. Sorligt.. Sen finns de ju stötdämpare som passar påde e32 och e34
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.