|
|
|
|---|---|
|
Hej¨ Jag är hyffsad ny på BMW ägandet! Men jag undrar ifall jag kan byta motor på min 320 De är en 150 hästars 2.0 Bensinare Jag vill byta till en disel motor? Går det att göra? någon som sitter inne med prisuppgifter vore ju toppen | |
|
Allting går, men det där är ett jäkla projekt och det är både enklare och billigare att byta bil. Vet inte ens om du kan omregistrera den med dieselmotor. Men innan dess har du pysslat en hel del med bränslesystem, bakaxelutväxling, vacuumsystem, kodning av EWS/startspärr vilket är närapå omöjligt o.s.v. Jag skulle aldrig ta mig an det i.a.f. |
|
|
Åh helvete. vet du nåt om verkstader som gör det? nånstans man kan ta reda på vad allt kostar och så? |
|
| Du kan ju fråga vilken bilverkstad som helst, gärna någon som är lite mer inne på BMW. Dock är jag säker på att du för mindre pengar än vad det skulle kosta, både kan behålla din 320 och köpa en motsvarande bil med dieselmaskin i. | |
|
Okej, tack för svaren :) |
|
|
Håller med Anders. Med tanke på vilka regler som gäller för besiktning så tror jag det kan bli krångligt att besikta bilen efter motorbyte. I värsta fall måste du bygga om för att få bilen klassad som "ombyggt fordon". Köp annan bil. E |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.