|
|
|
|---|---|
| har köpt bakspoiler samt front spoiler skulle komma hem någon gång under denna veckan, delarna är nya och ska vara klara för lacking, vad är det jag behöver? är det bara till att köpa klarlack eller måste man ha något mer? var kan jag få tag på daytona viollet metallic isåfall färgkod 283? har varit på bmw men dom säljer bara i sprayburkar, tacksam för svar | |
| Lackfirmor som säljer billacker kan fixa färgen. Dupont, Glasurit el. liknanade. Metalliclack är vattenbaserad i botten. Vet inte om även klarlacken har blivit det numer. För delar i plast skall gäller annan härdare eller tillsats för att förhindra att lacken spricker/släpper. | |
|
Att delarna är klara för lack håller jag för otroligt, även om de säger det. Du bör, enligt min uppfattning, först rengöra delarna från eventuell vax släppmedel och därefter rubba upp ytan som ska målas. Därefter bör du grundmåla, slipa, ev grundmåla igen och därefter lätt slipning för att därefter måla rätt färg, slipa lätt, ett lager klarlack slipa lätt och därefter klarlack igen. Tänk på att du kan behöva mjukmedel i lacken. E |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.