AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.212

Onödig info: Blivit m 323i E30

Onödig info, javisst, men ändå :-) Fick tag på en körd av en äldre herre. En -84 m 19000 mil på mätaren. Nya s-däck o v-däck på original lm-fälg och full tank. Fick hacka loss den från parkeringen, då den stått ett bra tag. Fick även hacka loss tillhörande 745´a som jag fick med...(huga...en VÅLLVO alltså).
BMW`n är ingen pärla, men komplett originalbil och känns frisk mekaniskt (går dock orent vid gaspådrag...). Körde till besiktning idag, rent papper. Dock var det ju en del som är på gång, ett hjulhus o framkanten på trösklarna har väl börjat mjukna lite.
2500:- tyckte jag kändes som ett schysst pris på en sån eller?? Frågan är vilken man ska behålla...323 eller Volvo.....:-D
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Kul affär!

Behöver du en slitvarg och laståsna som är lättmekad och finns delar överallt till, behåll Volvon.
Vill du ha en rolig klassiker, som enl. mig är en av de stilrenaste karosserna och som kanske går att bygga nåt ännu skojigare av, behåll BMW´n :)
Är ju det....BMW´n är ju riktigt kul...dessutom lite nostalgi. Kan man nog även snygga till o få igen en del av pengarna på sikt. Men samtidigt är ju 745´an en bil som passar mig bättre, just som slitvarg. MEN SÅÅÅ TRÅKIG!!!!! Intressant är att BMW´n var betydligt billigare i trafikförsäkring än Volvon. 1200, resp 2100kr/år
Ska besikta VOlvon i em, så kanske man lägger ut båda på Blocket o ser vilken som ryker först....
Visa användare
ProPro-medlem
13.405
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Trevligt! :-)

Håller med Anders-72, Volvo är tråkig men en riktig laståsna (som man verkar kunna behandla hur som helst och ändåså går den någotsånär framåt) medans BMW:n är ju helt klart det roligaste alternativet!

Brukskörde själv min 323i -85 medans jag fixade till min 535i E34. Nu är det ombyggnad för bana som gäller för 323i -85.
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Jepson75 det är ju helt förbjudet att komma med såna här trådar utan att bifoga nån bild på objektet!! :)
Förlåt....skäms å det grövsta....bild ordnar jag ikväll. Tänkte tvätta den först dock
Lutar nog mot att jag lägger ut BMW´n till försäljning ändå. Hade jag haft plats hade jag ställt undan den till jag pluggat färdigt o haft den som ett projekt. Men ska sova på saken några dagar till....
Jesper von Wowern
Sälj båda och köp en e34 touring!

/Jesper von Wowern
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Ok, jag köper den för 1250:- då! ;)
1250:-...låter som jag skulle köpa bil ;-) Ne, ska prova folks E30-desperation o begära 7500, nyskattat o klart (ja, ni får idiotförklara mig..helt ok). Anyway ett styck bild finns här:
Länk

Som parantes kan nämnas att jag var på väg att begå ett brott innan idag. Jag som är en hederlig person....men en toppenfin E28 Alpina B7 3,5 ger HABEGÄR!!!!!!!!

Ang E34-kombi, ja, tanken är god, men som student vill jag inte lägga ned mer pengar än nödvändigt på en bil o en Volvo 745 känns som jag kan missköta med någorlunda gott samvete. En Bmw skulle ta emot att gör det med. Som den bilentusiast jag är
Så. Nu ligger den på Blocket. Som vanligt så beskriver jag så väl i annonsen fel o brister att man skrämmer iväg folk redan där :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.