|
Sida 12 av 13
|
|
|---|---|
|
Kolla på Defa eller Calix sida så har du monteringsanvisning och ritning på var dom rekommenderar för placering av värmaren, vilken slang osv Med cirkulationspump har det ingen betydelse Jag monterade min i ett av dessa hål [URL=Länk |
|
| Har inte mätt hur mycket den drar faktiskt. Borde nog göra det. :) köpte en tångamperemeter härom dagen så de ska ja kunna göra. Så fort ja kommer hem från Thailand. ;) | |
|
Länk Har en till fråga, har hittat slangar och allt, däremot så undrar jag hur flödet går i dessa slangar? Vad jag förstår så går väl flödet ut från motorn in i slang 2, för att sedan gå in i värmeelementet där 5an är ritad... Utgående är slang 1 då. Tänker jag rätt? |
|
| Nja, står ju "Engine return" på slang 2, Länk | |
| Ah, mycket bättre beskrivning på engelska sidan! Då verkar det vara omvänt från det jag hade i tanke från början! Tack du! | |
|
Vid tvivel kolla alltid den tyska texten :) "Why float through life when you can drive?" /Martin |
|
|
Vid tvivel kolla alltid den tyska texten :) "Why float through life when you can drive?" /Martin |
|
|
imorgon smäller det! ska montera dit värmaren äntligen, förmodligen byter jag kylarvätskan när jag ändå håller på. är väl inte helt fel när man ändå är i och pillar hade tyvärr inte elektrisk pump på denna, så jag får helt enkelt dra igång motorn, köra en sväng, dra i kylarvätska när man märker att det försvinner och lufta systemet på det sättet istället helt enkelt |
|
| Är nog bättre att bara stå stilla och varva till då och då för att få i så mkt som möjligt innan du kör. Det kan försvinna ganska fort just i början när man startat, kan vara bra att vara två (inte för att det gör nåt när motorn är kall men onödigt att få in luft). | |
| tack för tipset :) | |
| Fått dit värmaren nu iallafall, och luftat så gott man kan! Ska försöka lufta så mycket så möjligt innan jag provar den! :) | |
|
Hurra! Mission accomplished! Fungerar riktigt bra, låg på stadiga 60 grader både i engine oil tempen och coolant temp (kollade med Carly/BMWhat) efter att jag hade testat den, och luftningen utav bilen var så gott som automatisk! Klämma på slangarna till radiatorn när man fyller på och bara man håller koll på nivån i expansionskärlet med jämna mellanrum och fyller på när man ser att det sjunkit så går det prima! Tack så mycket för hjälpen alla ni som gett tips! |
|
|
Vad trevligt! Blev det några bilder...? --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Har inte tagit några bilder, kan försöka ta några på hur och var jag har monterat den! Det enda jag har kvar att lösa är att fixa fram ett intag fram på bilen, men det fixar jag efter nyår tänkte jag! |
|
| Ni som kopplat in, hur fungerar de med värmeventilerna? Var dom öppna konstant utan tändning påslagen? | |
| Ursäkta om jag hoppar in på fel ställe nu men jag har just skaffat en slangvärmare på till min 320d-08. Är det någon som monterat en sådan och har lust att visa foto på montaget? Alltså var och hur ni monterade värmaren. Eller har jag missat det på föregående sidor? Eftersom värmaren är på 2kW så är tanken att använda cirkulationspumpen till klimatanläggningen för att få snurr på vattnet. Kontaktdonet på den pumpen är 2 Smala stift och endast delen som sitter på kabeln går att köpa via BMW. Tänkte nämligen göra en förgrening för att på så sätt kunna mata pumpen antingen via relä då värmaren är påslagen eller också via bilens normala kablage. Någon som löst detta utan att klippa originalkablarna? | |
| Kommer det att komma felkoder om man gör så? och hur tar jag bort dom? | |
| Hade oxo lite funderingar på att köra bilens restvärmepump för att få lite bättre snurr på grejerna. Men efter att ja nuninstallerat en 1kW värmare från Anab så behövs de inte. :D | |
|
Bilder på det? :) Bytte du ut OWL, eller satt du den på en annan bil? --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Andreas_71 - Vilken värmare är det du har? --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.