AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.887

Fästa bakåtvänd bilbarnstol fram

Någon som fäst fäst barnstol fram med remmar i en e60/61:a?
Ska skaffa mig en Britax hi-way och sätta fram framför duologicen där bak.
Hopas den får plats bara. Men kan inte se några fästögglor fram. så hur man man fästa den? med banden ?
Ja
709
Jacky Ickx
530dXA -16

BMW CS #08252
Du får nog pilla in banden under stolsskenorna, lite krångligt men det skall gå sägs det. Iofs otroligt irriterande att upprepa denna procedur varenda gång du vill lyfta ur barnstolen.

Alternativet är att skaffa någon form av fästöglor; mig veterligen saluför BMW inga öglor själva, däremot skall det finnas på typ Babyland, Babyproffsen och Biltema. Huruvida de passar till skenorna i en e60/e61 vet jag inte (någon som testat?).

Ytterligare ett alternativ är om bilen är utrustad med isofixfästen fram; då kan du skaffa dig en isofix-barnstol och vad jag vet slipper man på vissa modeller helt remmarna (BeSafe iZi Kid exempelvis).

/J.I.
Jo jag vet har isofix där bak. men har ej isofix fram. hur som hälst skulle det ta för stor plts. hi-way stolen tar minst plats enligt barnbutiken.
Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Jodå, det går att köpa fästöglor på BMW. Själv fick jag ligga på för att de skulle kolla igen när de sa att det inte fanns. Dessa går på E39 i alla fall att klämma fast under stolskenorna.

___

Min bil: Länk
jo
114
josc
525 Touring -05
Har en britax som jag köpte på säkerhetsbutiken på kungsholmen. dom monterade åt mig första gången och drog öglorna genom ett rätt rejält stålrör som finns under stolen i framkant.

/J
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Som redan nämnts, man får peta den under stolskenorna, fick göra så även på E91.
då jag har comfortstolarna e det nästintill omöjligt att få under skenorna.
Jag tog röret under framkant det håller ju för vad somhelst. samt att man kan flytta stolen hur man vill.
Visa användare
929
melzen
118D E81 -10
Mercedes 250 CGI -10

Z4 Coupe -07 (såld)
530D E61 -05 (såld)
SAAB 2.0t Vector/Aero -03 (såld)
Är det inte så att finns det det iso-fix fram så går airbagen att koppla ur, annars går det inte?
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
semperfi86:

Du kan köra de genom här istället. Kolla in bilden Länk
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Där man vinklar ryggstödet menar jag, som på bilden. Hur smidigt som helst.
Har fått avstängningen eftermonterad av bmw.
Stolen sitter fram Grodan så blir dumt att dra under stolen då det ser ut som ett hav av motorer å dylikt där.
Men bör väl funka i röret?
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Jaha, du ska ha stolen fram, men kan du inte dra fästöglorna ändå genom där jag visade på bild?

melzan:

Mycket riktigt, jag har isofix i min, då har jag även switcher som jag kan stänga av airbagen med nyckel.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.