AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
459

323 -83 e21 som inte går...

discord
en vacker kväll för inte alls länge sedan skulle jag flytta på min nyss inköpta pärla... larmade av hoppade in och vred på starten, nju nju nju nju nju var det enda ljud som letade sig ut ur motorrummet... har uteslutit larmet och tändnings fel. (imobilisern kopplar bort startmotorn och gnista finnes) har dock inte kollatbränsle tillförseln (måste ju dock vara det?)finns det något särskilt som brukar hända med dom här motorerna?? (hoppas på bränsle pumpen den är lättast att byta)
Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
Pumpen skall surra några sekunder efter att du släpper nyckeln från startläge. Surrar den inte kollar du säkringen (vänstra nedre hörnet av säkringsburken, 16A) och sen pumpreläet (det stora reläet monterat på utsidan av säkringsburken).

Kiip Spiiding!
jag fick samma problem på min 323 e21 och det var larmet som spökade, den bröt strömmen till pumpen.
Så jag fick göra en nödlösning :) tar ström från tändningen, så min pump går hela tiden om jag har på tändningen.
Så jag kan med 99,9% säga att din pump inte går.
AKA
HAr typ samma fel på min 323 -81 e21... MEn jag har dock inget larm. Hade igång den för ca en månad sen, bensin pumpen läkte, så jag bytte... nu går den inte igång... kollade i pumpen såg ut som den hade pumpat bensin... men jag vet inte... har nån nåt tips...?
kan det vara reläet?
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Kolla så att ni har ström fram till pumpen, om det är ström fram...så är det vaj på pumpen...annars är det bara att gå baklänges...tänk på att det är gamla bilar nu...och alla konstiga fel börjar uppkomma tex ärgade kablar med mysko kontakt, lödningar som glappa i bland men nästa gång funka bilen kanon mm.

MVH
Pelle
bmwcs/SYD 4605
discord
har kommit fram till att det nog e pumpen... raskt infann sig ett annat betydligt tråkigare problem... förra ägaren har dragit fast tändstiften med 2meters skaft så dom satt som berget... så när jag skulle ha lös dom så sprack ett av dom så gängen sitter kvar i toppen... jippi! ska dock höra av mig till nån firma eftersemestern så får dom ta ut det...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.