|
|
|
|---|---|
|
Bilen skall primärt användas i tjänsten, men fanns tyvärr inte budgetutrymme att ta ut en bil f.n. (får istället milersättning). Funderar trots detta på att beställa ny BMW 3-serie Coupé/Sedan. Till saken hör att bolaget jag arbetar för har en fin rabattsats hos BMW. Tror ni att det är det möjligt att få bolagets avtalade rabattsats i detta fall trots att det blir ett privat bilköp? Någon som vet hur det ser ut generellt och vad som krävs? (intyg från chefen etc.) Tack på förhand! | |
|
Det är klart du skall kräva Skandias (eller var du nu jobbar) rabatt på bilen! Ja, och så jobbar jag på Skandia och vi har ju 9% på bilköpen sa vår personalchef så det vill jag ju ha så klart." Det är upp till säljaren att se till så du kan få rabatten. För övrigt jobbar jag inte på Skandia, men jag har gjort det och då köpte jag en BMW och jag tror jag fick 18000 i rabatt på en 318 -01:a när den var ny (nypris då ca 215000 tror jag) Alexander |
|
| Hos min tidigare arbetsgivare hade vi ramavtal på 12% hos BMW. Problemet var att den inte gällde på kampanjer, rabatterade priser och paketlösningar. Kolla med företaget vad som gäller! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.