AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.811

co2 halt

Visa användare
404
micke.l
745 iA -02
Glad midsommar på er
jag har bytt llm imin 735ial o nu tycker jag den tar mycket bränsle
har hittat en skruv under llm 5mm insex är det den man justerar co halten o vilket håll skaman vrida den ??

Al
331
Alfred
M5 2001
Skruva inte på den förrän du har en avgasmätare kopplad till bilen annars blir det antagligen bara värre än det är nu.
Visa användare
404
micke.l
745 iA -02
Tack,men vilket håll ska man skruva för att sänka co halten motsol eller medsol,har ej tillgång till mätare så jag får prova mig fram,kolla på den gamla den var 2,5 varv öppen

Visa användare
404
micke.l
745 iA -02
ÄR DET VERKLINEN SOM VET NÅ OM DETTA ???

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Tja...för det första så kommer det inte att hjälpa dig med att börja skruva i den lilla insexskruven för co-halt i lmm...
Gör knappt någonting "till eller från" för varken co-halt eller annat.
Totalt meningslöst att dessutom skruva där om du inte ens har en avgasmätare.
Du kommer dessutom "garanterat" inte att hitta tillbaka till ursprungsvärdet om du börjar skruva där.

Kontentan av snacket/slutsummering>>>Skruva INTE i den skruven, varken motsols eller medsols om du har en föresatts att få till bränsleförbrukningen med den lilla åtgärden!

Varför bytte du din lmm ?
Konstaterades det ett fel i din förra Lmm ?

Om du misstänker Lmm så gå till en bra verkstad som kan lmm för att byta ut elektronik och allmän kontroll av lmm + kontrollera gärna temperaturgivaren till insprutningen om den är ok.

OBS!
Gör en service med byte av fördelarlock, rotor och stift(evtl tändkablar också), bränslefilter som direkt åtgärd FÖRE du börjar skruva i Lmm.
Nu vet jag inte hur din vagn annars går, men går den bra förutom att du har fått en förhöjd bränsleförbrukning så kan du också mäta upp/kontrollera lambdasonden..t.ex.

Mvh Janne.
Visa användare
404
micke.l
745 iA -02
Jo du jag bytte lmm pgr av den har gått som en kråka hela vintern,den stannar vid stopp ljus,starar inte,går bra 2dar sen rycker den i 1dag,bra 1dag svarar ej vid kick down-så jag bytte llm den dår nu som förr somen gud.. men den tar mer bränsle än för cirka 3-4dl milen,servce,kamm,fördelare,rotor,stift,är bytta förra sommaren o bränsle filter är bytt i maj,vad är den lilla insexan till för o uska man då juster bränsle blandningen (hede isär den gamla llm det var av brunna kablar där )

Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Lambdasond eller tempgivaren till insprutningen bör kollas. Se om du hittar någon som kan läsa av felkoder.

/Mats J
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.