|
|
|
|---|---|
| Hej kupefläkten funkar inte i min E21 vad är felet? var bör jag felsöka? / Henrik | |
|
Felet kan sitta i själva fläkten. Jag hade börjat med att plocka ner den och rengöra kring motorn och kolen (blir mycket smutsigt med tiden) samt smörja upp den med någon lättflytande olja. 5-56 har funkat bra för mig. Jag har själv fått liv i två döda fläktar så här, en Volvo och en gammal 518. Om din motor är det minsta lik den som satt i min 518 (e28) så är kolen lätt åtkomliga bakom varsitt böjt plåtveck, peta upp dessa försiktigt och ta ut kolen och rengör och på med lite 5-56 där de sitter. Någon tycker säkert 5-56 är pest, men det har som sagt funkat bra för min del. ------ BMW CS #04839 BMW SC #385 |
|
| tackar ska pröva om det inte funkar är det bara att byta motor eller? | |
|
Nej, det kan ju bero på andra saker också som att motorn av någon anledning inte får ström, för att nämna ett exempel som är en ganska enkel sak att kolla med någon slags el-mätare. Finns all från pennor till multi-meter. Men de gånger jag råkat ut för döda fläktar har de gått att få liv i med rengöring och lite smörja. ------ BMW CS #04839 BMW SC #385 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.