|
|
|
|---|---|
|
Har beställt ett halvbilligt set coilovers ställbart fram. Vad bör mer göras för att få ett stabilt chassi förstärka/utbyte... | |
|
Kontrollera status på bussningarna och byt ut de som är dåliga. Bilen har ju några år på nacken och fräscha bussningar kan göra mycket. De är billiga att köpa dessutom, det blir däremot dyrare om du inte kan/vill byta dem själv. __________ Mvh Grelle |
|
|
Finns hur mycket som helst att göra. Men sen beror det på vad du ska använda bilen till och hur mycket du kan tumma på komforten. OCH självklart hur mycket pengar du vill lägga :P |
|
| Komfort behövs inte vill att detta ska bli en mer banbil än gatbil men endå en kombination. | |
|
Några tips: Nya, gärna hårdare, bussningar överallt. Handlar väl om 2st i framvagnen och 10st i bakvagnen + krängarbussningar och reaktionsstag. Hårdare, gärna justerbara, krängare. Nya, gärna ställbara, topplagringar fram. Nya M3 topplagringar bak. Fjäderbensstag fram och bak. X-brace fram (M3 GT). --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
Hur mycket pengar vill du lägga? Byt alla bussningar till ledlager/delrin/alu för att allt ska bli stumt. Se till att kunna ställa hjulvinklarna rätt (topplager fram o stag bak). Grövre krängningshämmare, fästa i fjäderbenen(fram) om du inte redan har det. Däck med bra grepp ex-vis några R-däck. Millway har mycket godis till e36. |
|
| Bra tips så här långt! Ska försöka göra det mesta ni skrivit så här långt. Vart beställer man delar "billigt" handlat rätt mycket från företaget jag inte kan stava till, schmiedmann.se =] | |
|
Kan jag svarva bussningar själv? isf. vilket matrial är att rekomendera. Om man lägger upp det i olika ettapper: 1. coilovers 2. bussningar 3. topplager fram/bak 4. förstärka/grövre krängningshämmare? 5. ? |
|
|
Vettiga etapper! Jag kör mest med egensvarvade bussningar. Olika material mest beroende på vad som finns tillhands men även vad jag har för komfortkrav på just den bilen gällande ljud. Mest hård plast (nylon?) men även mässing, alu och stål. --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
Där något rör på sig i en riktning -> Delrin/nylon/plast ex. bärarm fram Där något är helt fast -> Aluminium ex. bakvagnsbryggan Där något rör på sig i flera riktningar -> Ledlager/kulled ex. Bärarmar bak främre/yttre Milway har som sagt allt du behöver, annars finns även Tuner Motorsport i USA. Glöm som sagt inte R-däcken, utan dom har du inte mycket nytt av allt annat du investerar i :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.