AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.289

P101A och P1061?!

Ku
1
Kurre75
118i -07
Hej,

Ny på forat och igår på väg till midsommarfirande på annan ort vart det ett abrupt slut på firandet... tråkigt minst sagt. (ps. hoppas ni andra haft det trevligt).

En snabb förklaring till det abrupta slutet och resa tillbaks till garaget med bilen (BMW1181i -07) är att en gul halvfull motorsymbol tändes mitt i displayen... kändes inte ok att fortsätta resan i detta läge då det enligt serviccemanualen skulle låtas kontrollera motorn snarast, samt att den skulle framföras med reducerad effekt ("nödläge").

En god vän kollade med sin "dong" upp att felkoderna i bilen var P101A och P1061, båda snarlika men med undantaget att P1061 försätter bilen i det så kallade "nödläget" för att skydda motorn förmodar jag.

Nu söker vi feedback, erfarenheter och dyligt på dessa fel, all information och historik är enormt välkommen angående dessa fel.

ps. felet uppstod på en lugn vägsträcka vid passering av vägarbeten och en hastighet på 50-65 km/timme. kände ingen skillnad på effekt pga "nödläget".

mvh,
/Kurre

ja
304
janebrink
335dT ´07
VW Beach Buggy ´69
Ford Mustand ´69
Hej!
fick du nån koll på det här problemet? Arbetskollegan har en 320i ´06 där jag precis läste ut just dessa två koderna...

//Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.