AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
905

Ny bliven bmw ägare behöver hjälp! klimatanläggningen

jb
63
jbrg90
325 e36 -93
Tjenare ;) som sakt så har jag köpt mig en bmw 325 e36 för ca 1 månad sedan. När jag köpte bilen märkte jag att klimatanläggningen inte fungerade som den skulle, knapparna funkar inte, verkar inte som det är någon el i den. Så jag köpte en på bildelsbasen för 300 kr. Samma problem fortfarande att elen verkar inte fungera och det sprutar bara varmluft vid rutan(defrosten) och går inte att göra så att den slutar spruta. Vilket gör det jävligt varmt i bilen, och så går det bara att få kall luft vid mittfläkten, Är tacksam för alla svar :) Nu är frågan vad kan felet vara? Har läst lite om att de kan va glapp osv, men hur kollar jag om de är de? Som sakt har ni någon anning ?

Glad midsommar !
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Har du ställt reglagen på blå? Det först då det kommer kallluft. ;)
jb
63
jbrg90
325 e36 -93
Det e klart jag har gjort det;) och det gör ingen skillnad, måste va något att det inte finns någon ström i klimatanlägningen som gör att det sprutar ut varmluft uppe vid rutan, vattenventilerna står förmodligen på öppet läge då.

någon som vet hur man löser detta?
st
3.465
steaman
BMW iX3 50 xDrive G03 -2026 beställd
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Jag skulle börja med att kolla om det finns 12V-matning i kontaktdonet till Kliman. Eftersom du bytt klima så vet du säkert hur du demonterar den så att du kan komma år kontaktdonet.

Du har rätt i att värmeventilerna är helt öppna då de saknar spänningsmatning.
jb
63
jbrg90
325 e36 -93
Okej det ska jag göra i morgon ! Tack för svaret
jb
63
jbrg90
325 e36 -93
Hej igen, vilken av dom är detta kontaktdon? det finns ju en svart fyrkantig sak och en blå avlång sak, vilken av dessa är det? och hur kollar jag på bästa sett om det kommer ström? Tacksam för svar !

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.