AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.198

Hastighetsmätar Strular E39

Sida 2 av 2
Visa användare
352
M-killen
Bmw 528im-00
Eller kan du höra av dej borra72? Du kunde ju detta med abs boxen sa du!

Mvh Freddan

M-killen
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Köp INGEN billig noname LMM de funkar inte. Här får du original för under halva priset.
Länk

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Visa användare
352
M-killen
Bmw 528im-00
Såna där utlänska sidor fattar jag noll av tyvärr. De är säkert bra för de som fattar dom , men inte för mig.

M-killen
bo
10
borra72
Bmw 530 DA -00á
M-killen:
Varför har du inte tänkt tanken på att reparera din befintliga ABS-box???
Jag satt tidigare i samma sits som dej med trasig box & tyckte att alla jäklar tog massor för beggade på skroten. Slutade med att jag reparerade min befintliga box & bytte ut alla skadade komponenter till ett betydligt bättre pris & så slapp jag köra in bilen till BMW för att programera den nya boxen mot bilen= sparade pengar även där!!!!

Jag kan troligen serva din box också om du är intresserad av detta till en kostnad av max 2000spänn inkl frakt.

Hör av dej om detta är av intresse.
Visa användare
352
M-killen
Bmw 528im-00
Jaha då har jag hämtat bilen ikväll då. Nu lyser alla lampor som de ska fast inte om det ska va ok men ändå. Det var själva styrboxen som gett upp o nu får jag jaga en annan så jag kan bes den. Kan den boxen ha o göra med både fart hastighetsmätaren o självklart abs? Går alla tre på samma box?

Mvh Freddan

M-killen
Visa användare
352
M-killen
Bmw 528im-00
Måste bara fråga, Var sitter abs styrenheten nånstans? Själva boxen.
Kolla under kupefiltret, men där hitta jag endast DEM boxen eller va den heter? Vore tacksam om nån kunde säga var den sitter.

M-killen
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Från -99 sitter den direkt på hydralenheten därav alla värmerelaterade problem på E39/E38 99--00
Du har inte funderat på att kika i GDS avdelningen, kan vara en bra idé

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Visa användare
352
M-killen
Bmw 528im-00
Ah därför hitta jag den inte då haha. Men kollar jag på bildelsbasen så finns det ju upp till 2003 en styrenhet abs stability control box eller va den nu kallas? Jag fråga spisfikt om det var själva abs mondulen eller om det var själva styrenheten som var kass. De sa styrenheten o då antog jag att det var den boxen. Att man ska behöva dra ur svaren på de på bmw för o förstå va de menar.... Tack Hasso

M-killen
Visa användare
352
M-killen
Bmw 528im-00
Vilket NR är det man ska ange för o få rätt enhet? Det stog några nr på själva agregatet o jag vet inte vilket av dessa det är jag ska gå efter?

M-killen
Visa användare
352
M-killen
Bmw 528im-00
Nån som vet vilket nr man ska gå efter på själva abs mondulen?
Börjar bli brådis då det vankas besiktning snart. Behöver jag åka till bmw o koda om den eller slipper jag det om jag får en med samma tillverknings nr?
O räcker det att byta bara själva boxen framtill på hydralagregatet?

Tacksam för tips.

Mvh Freddan

M-killen
2.429
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Hej,
ABS-modulen måste vid byte kodas. Skicka din egnan till Innosund. Tar ca 10 dagar och kostar runr 2700:- att få den reparerad. Ingen omkodning behövs.
Mvh H
bo
10
borra72
Bmw 530 DA -00á
M-killen:

Reparera ABS-modulen istället för att jaga "ny" som du ändå måste in till BMW för att programera.
Jag reparerar alla boxar som slutar med 001 & 002 i Boschnr.
På dessa boxar så byter jag ut alla skadade komponenter & du får SAMMA box i retur så du slipper BMW´s programering av "ny" box.

Du undrade var Bosch nr står, om du skruvar bort boxen från ABS-hydraul paketet (6st skruvar) så står bosch nr på en lapp i botten på boxen, slutar nog i ditt fall på 001.

Hör av dej om du behöver service, behöver boxen här på plats i max två dagar. Kan skickas i retur eller om du har möjlighet att hämta upp den.
An
111
Andreas523
BMW 523i Touring -97
BMW Z3M Roadster Hamann Ed. -97
Borra72: Kan du kolla den typen av boxar som inte sitter i motorrummet utan bakom handskfacket?

Vad vill du i s f ha för en sådan kontroll?

Mvh
andreas
Visa användare
352
M-killen
Bmw 528im-00
Borra72.
Jag skruvade bort min box som du sa o fick detta nr=0 265 950 002.
är det detta nr du menar? hur kommer jag i kontakt med dej då?
jag känner ju inte dej men det låter som du kan ha lösningen på mitt problem ju. Har du nån mail eller nått nr jag kan nå dej på?

Tack på förhand borra72
MVH Freddan

M-killen
bo
10
borra72
Bmw 530 DA -00á
Andreas523:

Hej!!

Jag kan tyvärr ej hjälpa dej med den "gamla" boxtypen då jag inte är insatt i hur den är uppbyggd. Rekomenderar dej dock att kolla med "Valla bildemontering" utanför Katrineholm, dom har garanterat den box du söker men du får nog kanske skruva bort den själv eller kanske kan du få den skickad om du frågar snällt:))

Lycka till!!

bo
10
borra72
Bmw 530 DA -00á
M-killen:

Kolla din mejl här på sidan så får du mitt namn & nr.
Jag har semester nu så räkna med max en vecka rep.tid på boxen.

Vi hörs!!

Mvh/ Anders
bo
2
bobbsan1967
525 touring 95
Hej jag har en liten undran hur gör man för att mäta upp abs modulen så man vet till 100% att det är den som är trasigt.
Vi har abs lampan som lyser gul i våran bil gick ej igenom besiktningen har varit och mätt upp bilen indikerade på abs givaren vänster fram.
Nu har vi bytt den och bilen är nollad men lampan lyser fortfarande. Killen som kollade bilen till oss var ut och körde den med datorn i knät kopplad till bilen då visar det att 4 av hjulen har kört 7.4 km i timmen men vänster fram visar att det hjulen har stått stilla. Snälla hjälp mig har en vecka kvar till ombesiktningen
bo
2
bobbsan1967
525 touring 95
Det skulle vara 3 av hjulen har rullat men inte vänster fram
An
111
Andreas523
BMW 523i Touring -97
BMW Z3M Roadster Hamann Ed. -97
Borra-72; men en beg måste ju kodar, BMW kodar inte beg modular, Vem kan göra det?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.