AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.553

Vad innebär Lim när det handlar om e39?

ku
343
kurdm_uppsala
Letar efter nästa BMW
Tjenare!

Vad innebär Lim när det kommer till BMW e39?
Varför har vissa bilar det tillägsnamnet men inte andra?

Tacksam för svar!

Mvh
Ara
Förkortning av limousine som är den tyska betäckningen på sedan. Alla E39 sedan är limo.

Stephan
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Hej.

Lim = Sedan.

Varför vissa har det kan jag inte svara på, men termen Limosin tror jag användes mera tidigare på större o längre bilar.
Pe
644
Peter_55
540iA Touring -99
Visst hette väl dom gamla folkvagnarna, bubblorna, limousine också? Eller minns jag fel?
ku
343
kurdm_uppsala
Letar efter nästa BMW
Men då blir jag ännu mer förvirrad
kolla just upp min nya 525ia och jämförde mot en annan från samma år och även den med M-paket och automatlåda
på min stod det BMW 525iA och på den andra stod det bara BMW 525iA

Någon som kan förklara varför det är så?

Eller betyder Lim något mer än bara sedan?
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Lim betyder limousine = sedan. Att det står Lim på vissa och inte vissa andra betyder egentligen ingenting skulle jag tro. Kanske miss från transportstyrelsen när bilen registrerades första gången. På mina Mercedes, den ena stod det "komp" (kompressor) som tilläggsnamn och den andra stod det bara "kom".
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jag förstår inte varför du skulle bli mer förvirrad när alla säger samma sak?

Det dyker upp sånna här trådar då och då och det känns alltid som trådskaparen vill få höra att de har en "Limited edition" som är superovanlig och det kommer göra att den är värd det dubbla jämfört med en "vanlig".

Att den kan variera i benämningen beror nog på bristande rutiner och mänskliga faktorn när direktimporter läggs in i det svenska systemet.

kurdm_uppsala
Letar efter nästa BMW
Jag förväntade mig inget utan ville bara veta vad det var för något och varför det fanns en sån skillnad
På vissa står det MJ01 och vissa andra 01or står det inte. Så har det alltid varit och kommer säkert fortsätta vara. Vissa E34 Touring heter 525i/5 medan andra heter 525i Touring. Obs allt gäller svensksålt. Import har ännu mer spridning. Finns ex som är av märket BWM :P

Limousine betyder om man ska vara petig täckt fordon/vagn. Kikar man på VW Typ 1 heter dessa VW Limousine i regbeviset.

Strunta i vad som står i regbeviset, det är inget viktigt.

Stephan
ku
343
kurdm_uppsala
Letar efter nästa BMW
Då vet jag
Tack så jätte mycket för alla era svar

Mvh
Ara
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.