|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har ett problem som dykt upp igen (debuterade för ett år sedan): det är blött på mattan vid passagerarsidan och under mattan. Jag har smakat på "vattnet" och det är ganska salt (men smakar inte spolarvätska). För ett år sedan gjorde jag samma upptäckt och då droppade det ner i någon styrbox som kostade en bra slant att byta förutom att M-bilar (Sthlm+Etuna) lade ganska mycket tid på att torka bilen och felsöka vart vattnet kom ifrån genom att spola med färgad vätska samt undersöka läckage från vindrutor utan resultat. Man kom alltså inte fram till något fel. Nu händer det igen.. någon som har någon idé? Bara väntar på att det ska plinga till och åka till verkstaden =(. Trevlig midsommar! /Edmund | |
Roffa1 |
Nu har jag ingen egen erfarenhet av touring, men rent spontant så tänker jag på en läckande spolarslang som går till bakrutan. Kan ju även vara ett läckande värmepaket. Har du ac-kylning i mittkonsollen? |
|
Roffa:Man tankar man spolarvätska separat för bakrutan (i alla fall på e46 m fl) - bakrutan har en egen tank med lock i ramen runt bagageluckan så den tror jag inte på. Spolar du motorn när du tvättar bilen så det följer med via något friskluftsintag? Hur ser det ut under bilen - det kommer inte underifrån, hjulsprut... /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
Roffa1 |
Misstänkte nästan att touringen hade en separat tank för bakrutespolning. Konstigt att det läckande vattnet smakar salt. Läckaget bör ju komma högre upp eftersom en styrbox redan blivit skadad p.g.a fukt. Noterade att det första reparationstillfället var för något år sedan, det kanske finns garanti kvar från den reparationen. Är det 12 eller 24 månaders garanti på utfört arbete? Tag kontakt med M-bilar igen och försök o få dem att åtgärda läckaget för gott. |
| Jag har en E91-06 där jag fått samma problem, styrbox skadad av fukt. Ställde verkstaden eller BMW upp på något sätt eller fick ni stå för hela reparationskostnaden själva? | |
| panoramatak???? | |
|
Hände det medan du vred ur bilen tillsammans med någon i passargerarsätet? ;-) Jag hade en dörrlist som läckte en gång, så vatten rann efter dörrbladet ner på mattan... Dock inte en BMW. |
|
| Tycker det låter som att fuktspärren släppt innanför dörrsidan, var ett vanligt fel på bla. e46. "Bara ett tips" | |
| Panoramatak, svar JA | |
| då sätter jag en peng på igensatta dräneringar till panoramataket!!!! Bara att lyfta ner innertaket!!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.