|
|
|
|---|---|
|
Tjenare! PDC'n på bilen min gav upp idag! Jäkligt irriterande när saker inte fungerar. Var dock jag, mitt klantarsel, som orsakade detta troligtvis. Låg i sängen och hade nyckeln i fickan, och har lyckats komma åt "öppna-baggage-luckan-knappen", så bakluckan stod uppfälld i ösregnet en bra stund. Det mesta i skuffen var pissblött och givetvis sitter ju en hel del av elektroniken där också (på höger sida). Jag kollade säkringen till PDC men den var hel. Läste även här på forumet att styrboxen till pdcn sitter just där!(?) Det jag undrar är, kan detta läka sig själv om det får stå och torka? Eller blir det slut med grejorna? Någon som har tips på hur man kan åtgärda detta eller felsöka på egen hand? Tacksam för svar!! mvh | |
|
I botten av reservhjulsbaljan så sitter det en handfull olika moduler och kommer det in vatten där så kan det bli dyrt. På E61 med panorama tak så är det väldigt vanligt att det hamnar vatten där. Det bästa är nog att plocka isär alla moduler som du misstänker är vatten i och låta dom torka. Sen är det bara att hålla tummarna. Fredrik N |
|
|
tjenare jotack, jag upptäckte det :) Dagen efter när jag skulle åka på midsommarfirande i grannstaden så ville inte bilen starta, och ingen som helst el fungerade.. FAN skrek jag. Efter några tryckningar på startknappen så hostade han igång men ingen el funkade fortfarande inte. Jag var stressad så jag gav mig iväg ändå trots att det kändes jävligt dumt men hade inget val. Och ingen verkstad hade ju öppet heller på midsommarafton.. 9 mil senare så började det komma igång och väl framme så körde jag in bilen i ett garage och plockade ur reservdäck o dyl och ja där under så var det ju en hel swimming pool! Och i den så låg det en box full med kablar och annat gos. Torkade upp allt och körde tryckluft igenom el-boxen sen fick det stå och vädra i x-antal timmar. Efter detta så fungerade allt igen, även PDC'n.... får hoppsa det håller i sig! mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.