|
|
|
|---|---|
robbanbobban |
Hej, Familjen har 40.000:- att köpa en andrabil för och det ska gärna vara en kombi. Har tittat lite runt om och nog beslutat oss för en BMW 320/318 touring 89- . Har hittat ett par runt 35.000:- sv. sålda med få ägare och ca. 15.000 mil på mätaren. Är det ett vettigt köp ? Kan inte så mycket om bilar och behöver därför råd. Har haft en 318 tidigare som det aldrig var nåra problem med, men hur är det med 320 ? Nåt jag ska kolla speciellt när jag provkör etc. Tack för hjälpen ! |
|
Kolla det vanliga, koppling, broms osv. Är servicen utförd, "känns" bilen bra? Kolla efter rost. Bakluckan, dörrar, skärmkanter... Inte speciellt rostkänsliga men 10-15 år i saltslask gör sitt. Tycker 35' låter lite mycket (inte mig emot...). Gav 30' för min för ett år se´n. 13000 mil, många bra saker fixade tex koppling, bromsar och ny kylare. Har gått problemfritt se´n dess! Lycka till! tips!! kolla runt lite här på forumet så hittar du mycket info om dessa bilar. /Kristian |
|
robbanbobban |
Tack för ditt svar. |
|
Det var så lite så... Hör av dig om hur det går! /Kristian |
|
Tojne |
Tjena! Jag har en 320 Touring att sälja Den är diamantsvart metallic, skinnstolar, elrutor el-lucka c-lås 20000 mil nyservad, alla oljor bytta, nya stift m.m lite trimmad pris 25000 med tre uppsättningar alu fälgar både JP 15" med nya sommardäck AEZ 15" med slitna däck och trx på vinterdäck mvh Tojne |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.