AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
512

e24 bakdäck snedslitna...

Es
332
EsaPekka
BMW 635 -81
Hej!
Däcktrubbel var det här.

* Vilka möjligheter finns att ställa in bakhjulsvinkeln på 635:a så att inte de slits snett (slits på insidan)?

* Nån som har tips på billig "däcksäljare"?

* Kör på Continental Sport Contact ZR 16" idag, nån som kan tipsa om bra sportigt däck som även kan tåla lite bankörning?

Tacksam för tips i sommarhettan!

Hälsningar /Esa
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Bmw bytte bärarmar 82....så till modeller nyare än 82 så vet jag att BMW har excentriska bärarms bussningar på hyllerna.
Men om jag inte är helt ute och reser så ska du ha samma bussningar på din 81á som 02 orna och e30 annvänder, och om jag har rätt på den punkten..så ska det även finnas exc bussningar till din -81 635.
Och det är en av dom få sätten att få till hjul inställningen bak på dom äldre modellerna...om man inte vill mod. infästningarna i bakbalken.

Om du ska köra lite bana, så kolla in dikutionen om r-däck...där finns lite vettiga synpunkter ang riktiga däck.
Mitt tips ang däck är att du skaffar en extra omgång fälgar och lägger riktiga däck på dom som pallar bankörning...för glöm allt vad sportdäck heter när det gäller bankörning...dom överhettas garanterat efter några varv och det blir som att köra på såpa.

MVH
Pelle
bmwcs/SYD 4605
Es
332
EsaPekka
BMW 635 -81
Tack för snabbt svar igen! Måste kolla vidare på detta.

Hälsningar /Esa
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.