|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har en 325xi E90 (2006) som har däcktrycksövervakningsfunktion. Jag är inte helt hundra på om det är RDC eller den "vanliga" däcktryckövervakningen som använder sig av ABS-sensorerna. Efter mkt letande så är jag nästan säker på att jag har den "vanliga" typen, dvs med ABS-sensorer. Är det någon som är helt hundra på detta? Sen till min andra fråga, om sensorerna sitter i ABSen och inte i hjulet som det är på RDC, betyder det att man kan ha vilka fälgar som helst och ändå behålla funktionen??? Med vilka fälgar som helst menar jag allt annat än BMW originalfälgar. Tack på förhand. | |
|
Jag hade tidigare en 325i E91 -06 och den använde ABS-sensorerna för däcktryckövervakningen. Funkade utmärkt med icke originalfälgar till vinterdäcken. Det borde rimligtvis vara likadant på din xi. /Ronny |
|
| Jag antar att det skulle funka lika bra till sommardäcken också, eller? | |
|
RDC har aldrig funnits på E9x. Bilen använder, precis som tidigare nämnts, ABS-systemet till att beräkna rotationshastigheten på varje hjul separat. Sedan jämförs värdena för att identifiera en eventuell punktering. Således kan du använda precis vilka fälgar du vill på bilen. |
|
|
Ska funka med vilka fälgar som helst. Bara att köra "reset" när man skiftar mellan vinter/sommar. ___ //Ulf |
|
| Tackar för svaren! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.